0
محتویات سبد خرید

  • 1140
  • 621 مرتبه
ویژگی‌های کامپیوترهای کوچک برای سازمانها و ادارات

ویژگی‌های کامپیوترهای کوچک برای سازمانها و ادارات

20 بهمن 1400

ویژگی‌های کامپیوترهای کوچک برای سازمان‌ها و ادارات

در این مقاله بررسی اجمالی خواهیم داشت بر کامپیوترهای کوچک و ویژگی‌های مینی کامپیوترها تا ببینیم  که آیا برای امور اداری مناسب هستند یا خیر؟

فهرست مطالب

کامپیوترهای کوچک چیست؟

در سال‌های اخیر، کامپیوترهای کوچک با نام‌های Mini Computer، Zero Client، Thin Client، Mini PC ظاهر شده‌اند. مینی کامپیوترها مترادف با یک کامپیوترهای کوچک هستند. مینی کامپیوترها در سال های اخیر توجه زیادی از کاربران کامپیوتر را به خود جلب کرده‌اند. اما این کامپیوترهای کوچک دقیقاً چه هستند؟ مینی کامپیوترها آیا برای کاربری اداری مناسب هستند؟ در این مقاله به مزیت‌های کامپیوترهای کوچک برای امور عادی و اداری می‌پردازیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید تا بررسی بهتر و دقیق‌تری داشته باشیم.

مینی کامپیوترها در سازمان‌ها

سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌ها اکثر اوقات با کمبود فضا مواجه هستند به همین منظور کامپیوترهای کوچک، گزینه‌ای بسیار عالی و کاربردی برای چنین محیط‌های کاری هستند. اموری مانند حسابداری، اداری، ثبت اطلاعات، وب گردی و بایگانی است. با توجه به توضیحات فوق، مزیت‌های مینی کامپیوترها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

مینی کامپیوتر در اداره و محیط کار

ویژگی‌های کامپیوترهای کوچک

در زیر به بررسی ویژگی‌های کامپیوترهای کوچک می‌پردازیم:

1. کوچک و سبک

کامپیوترهای کوچک برای محیط های کوچک مناسب هستند. این کامپیوترهای کوچک به اندازه کتاب، فضای میز را اشغال می کنند. در نتیجه فضای کاری بیشتری در اختیار دارید. قابل ذکر است که کامپیوترهای کوچک نیز بسیار سبک هستند و به راحتی جابه جا می‌شوند. نکته مثبت دیگر مینی کامپیوترها نصب آسان آن‌هاست، روی دیوار، پشت مانیتور یا زیر میز نصب می شوند تا دیده نشوند.

2. عملکرد خوب

همانطور که در بالا ذکر شد عمده فعالیت های کاربران آفیس عبارتند از: پیاده سازی نرم افزارهای مختلف از جمله آفیس، حسابداری، مدیریت پروژه، مرور اینترنت و ... که تمامی این موارد بر روی یک کامپیوتر کوچک با سخت افزار متوسط و نیاز به دسکتاپ قدرتمند قابل انجام است. سیستم هایی که هزینه خرید و نگهداری آنها بسیار بیشتر است.

3. هماهنگی اجزای داخلی

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید یا مونتاژ کامپیوتر رومیزی باید به آن توجه کرد، هماهنگی تمامی اجزای داخلی است. زیرا قطعات خریداری شده دارای مشخصات و برندهای مختلف بوده و ممکن است با یکدیگر سازگاری نداشته باشند. استفاده از قطعات ناسازگار اتلاف وقت و هزینه است. کامپیوترهای کوچک از قطعات سخت افزاری برندهای شناخته شده و بین المللی استفاده می کنند و هر کدام به طور عمده زیر نظر شرکت سازنده انتخاب و تست می شوند تا کامپیوتر کوچک خریداری شده یک کیس آماده و یک مانیتور باشد. موس و کیبورد قابل استفاده هستند.

4. پشتیبانی از پورت‌های رایج

مینی کامپیوترها از تمامی پورت‌های اصلی پشتیبانی می‌کنند و به راحتی به شبکه داخلی سازمان، سایر دستگاه ها و وای فای متصل می شوند. یکی از مزیت های مینی پی سی وجود پورت ها و سهولت استفاده از آنهاست. لازم به ذکر است که تعداد پورت ها برای سازمان ها قابل تنظیم می باشد. کامپیوترهای کوچک از انواع پورت‌های USB 2، USB 3، Display و ... می‌باشد.

کامپیوتر کوچک

5. امکان ارتقاء سخت افزار

شرکت‌ها و ادارات می‌توانند در صورت نیاز ظرفیت حافظه رم و ظرفیت هارد دیسک کامپیوتر‌های کوچک خود را به راحتی افزایش دهند.

6. مصرف انرژی کمتر

مینی کامپیوتر‌ها 80 درصد کمتر از کیس‌های سنتی انرژی مصرف می‌کنند. اهمیت این انرژی ارزشمند و حیاتی بر همگان آشکار است و شرکت های بزرگ و متوسط می توانند برای صرفه جویی در مصرف برق، کامپیوترهای قدیمی را با کامپیوترهای کوچک جایگزین کنند.

کامپیوتر کوچک

نتیجه گیری

علاوه بر این، مینی کامپیوترها ارزان هستند. تفاوت قیمت کامپیوترهای کوچک نسبت به کیس‌ها و کامپیوترهای سنتی بسیار زیاد است در نتیجه با در نظر گرفتن موارد فوق، این نتیجه را می‌توان گرفت که کامپیوترهای کوچک یا مینی کامپیوترها انتخابی هوشمندانه برای اداره‌ها و مشاغلی هستند که در هنگام به معیارهای کیفیت و مقرون به صرفه بودن دستگاه‌ها اهمیت می‌دهند.

  • برای مطالعه مینی کامپیوتر چگونه کار می‌کند؟، اینجا را کلیک کنید. 
  • برای مطالعه روش صحیح برای تبدیل کامپیوتر قدیمی به تین کلاینت، اینجا را کلیک کنید. 
  • برای مطالعه قیمت تین کلاینت‌ها در سال 2022، اینجا را کلیک کنید.

منبع

tiny

bit

cutt

مینی کامپیوتر صنعتی، مینی کامپیوتر مشهد، مینی کامپیوتر برای بازی، مینی کامپیوتر اینتل، بهترین تین کلاینت، مینی باکس ویندوزی، کامپیوتر صنعتی core i7، مینی کامپیوتر ارزان، مینی پی سی hp، بهترین مینی کیس ها، کامپیوتر کوچک ایسوس، مینی کامپیوتر هترون، مینی کامپیوتر ارزان،  مینی کامپیوتر ارزان، مینی کامپیوتر برای بازی، کامپیوتر کوچک چیست، مینی کامپیوتر مشهد، مینی کامپیوتر برای بازی، مینی کامپیوتر چیست، ساخت مینی کامپیوتر، سایت مینی کامپیوتر، مینی کامپیوتر i7، قیمت مینی کیس، قیمت مینی کیس hp، مینی کیس، مینی کامپیوتر صنعتی، قیمت مینی کیس core i5، مینی کامپیوتر اینتل، قیمت مینی کیس hp، قیمت مینی کیس i5، قیمت مینی کیس استوک، مینی کیس hp core i5، قیمت مینی کیس hp 8300،کامپیوتر کوچک چیست، کامپیوتر کوچک گیمینگ، قیمت کامپیوتر کوچک، بهترین کامپیوتر کوچک، کامپیوتر کوچک ارزان، کیس کامپیوتر کوچک، ارزان ترین کامپیوتر در ایران