0
محتویات سبد خرید

مقالات حوزه مینی کیس ها

  • 1139
  • 20 بهمن 1400
  • 1758
در خرید مینی کیس استوک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در خرید مینی کیس استوک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

کیس کوچکی است که در آن از قطعه‌های دست دوم استفاده می‌شود. مهم‌ترین عامل در انتخاب مینی کیس‌ها یا به اصطلاح دستگاه استوک تفاوت قیمت دستگاه مینی کیس با دستگاه جدید آکبند می‌باشد. تفاوت قیمت ممکن است در برخی موارد به بیش از چند میلیون برسد.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را قبل از خرید مینی کیس مرور کنیم، با ما همراه باشید.

مینی کیس استوک و کارکرده چیست؟

مینی کیس، کیس کوچکی است که در آن از قطعه‌های دست دوم استفاده می‌شود. مهم‌ترین عامل در انتخاب مینی کیس‌ها یا به اصطلاح دستگاه استوک تفاوت قیمت دستگاه مینی کیس با دستگاه جدید آکبند می‌باشد. تفاوت قیمت ممکن است در برخی موارد به بیش از چند میلیون برسد.

بدون شک یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین امور در مینی کیس‌ها، انتخاب قطعات سخت افزاری مینی کیس استوک می‌باشد، ضمن اینکه انعطاف پذیری خرید قطعات سخت افزاری جدید بسیار بیشتر از قطعات دست دوم و ... می‌باشد. دلیل خرید Mini Case دست دوم قطعات شما باید دانش فنی بالاتر و مطلوب‌تری داشته باشید.

مینی کیس

قبل از خرید مینی کیس استوک و کارکرده چه نکاتی را در نظر بگیریم

در اینجا اطلاعات کاربردی و مفیدی برایخرید مینی کیس استوک در اختیار شما قرار دهیم.

1. چهارچوب و قاب در مینی کیس استوک

مینی کیس به راحتی می‌تواند به عنوان یک کامپیوتر جدید عمل کند تا زمانی که قاب آن سالم بماند و هیچ مشکلی مانند ترک خوردن، شکستگی، ضربه، زنگ زدگی و غیره وجود نداشته باشد. در نتیجه اصلا نیازی به خرید کیس جدید ندارید.

2. منبع تغذیه در مینی کیس استوک

پاور یکی از اصلی ترین و شاید ابتدایی‌ترین سخت افزار یک مینی کیس دست دوم است و خرید دست دوم آن زمانی توصیه می شود که اعتماد و اطمینان کامل به فروشنده داشته باشید. اگر منبع تغذیه برای مدت طولانی کار می کند، قطعا خرید دست دوم گزینه خوبی نیست

3. مادربرد در Mini Case Stock

مادربرد یکی از سخت افزارهایی است که سایر قطعات روی آن مونتاژ می شوند و هر بار که قطعات دیگر بر روی آن سوار می شوند، با یک اتصال کوچک یا تجمع بار الکتریکی و یا وجود الکتریسیته ساکن در یک مینی کیس امکان پذیر است. سخت افزار گران قیمت مانند مادربرد به دلیل تخلیه نامناسب فوراً از قطعاتی مانند خازن می سوزد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هنگام خرید کامپیوتر دست دوم هرگز ریسک نکنید و حداقل این سخت افزار را به صورت نو و قفل شده خریداری کنید.

4. پردازنده در MiniCase Stock

پردازنده یا CPU به دلیل اندازه کوچکش کوچک است اما ماندگاری طولانی مدت بالایی دارد و این نیز توسط سازنده تضمین شده است و شاید در نگاه اول خرید دست دوم آن ریسک پایینی داشته باشد. اما پردازنده ای که سال ها در شرایط سخت کار می کند، تهویه نامناسب و سیستم خنک کننده ضعیف قطعاً احتمال سوختن آن بیشتر است، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم مانند مادربرد تا حد امکان از خرید پردازنده دست دوم خودداری کنید.

5. کارت گرافیک در مینی کیس کارکرده

کارت گرافیکبه دلیل شکل سخت افزاری، نحوه طراحی و توسعه آن و وجود تراشه‌های شتاب دهنده و ... شباهت زیادی به مادربرد دارد و خطر سوختن و از بین رفتن آن را از بین می‌برد. به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در حین نگهداری و همچنین نصب نادرست، افزایش می‌یابد. ممکن است به دلیل هزینه بالای این سخت افزار گزینه خوبی برای کیس استوک شما باشد، اما به شرطی که قیمت مناسبی داشته باشد و فروشنده اطمینان حاصل کند که قطعه عمر طولانی نخواهد داشت و در شرایط خوبی نگهداری می‌شود.

کیس کوچک

6. هدف از خرید مینی کیس

نکته مهم دیگر هدف خرید شماست. به دلیل تنوع در برند و قیمت باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. اگر کاربر شما مانند دفتر یا وبگردی است، می‌توانید دستگاهی با مشخصات و قیمت کمتر انتخاب کنید. کیس‌های کوچک بسیار کمتر از کامپیوترهای معمولی هزینه دارند.

7. نگهداری کیس کوچک

یکی از نکاتی که در هنگام خرید مینی کیس باید به آن توجه کرد، نگهداری از آن است. از آن‌جایی که آن‌ها مینی کیس هستند، هنگام تهیه باید از فروشنده ضمانت عملکرد مناسب بخواهید. از آن‌جایی که فروش مینی کیس در بازار آزاد با 10 یا 15 روز گارانتی انجام می‌شود، نمی‌توان مطمئن بود که دستگاه در مدت 15 روز به خوبی کار می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای خرید از بازار، خرید خود را از شرکت‌های معتبر انجام دهید.

راهنمای خرید مینی کیس استوک

- یکی از نکات مهمی که در مورد کیس‌های کوچک و استوک قابل ذکر است این است که تمامی مینی کیس‌ها کارکرده و استوک  هستند. این موضوع چند پیامد دارد.

یکی ازمعایب استوک بودن مینی کیس‌ها، بحث طول عمر کمتر آن‌ها و قطعاتشان است. طول عمر و کارایی پایین‌تر قطعات مینی کیس‌های استوک یکی از دغدغه‌هایی است که همیشه همراه کاربران و خریداران است.

از دیگر معایب مینی کیس‌های استوک، عدم ارائه گارانتی معتبر است که آن هم به دلیل کارکرده بودنشان است که فروشندگان تضمینی ارائه نمی‌دهند.

به همین جهت پیشنهادی که در کنار این موضوع ارائه می‌دهیم این است که بجای خرید مینی کیس‌های کارکرده و استوک به سراغ کامپیوترهای کوچک بروید. 

مینی کیس

کامپیوترهای کوچک، انتخابی مطمئن‌تر و کاربردی و اقتصادی هستند. این مدل کامپیوتر از برند دل و اچ پی، ساخت آمریکا، کاملا نو و با گارانتی 18 ماهه سراسری و کشوری ارائه می‌شوند.

مطالعه بیشتر:

 آشنایی با مینی کیس hp 8300 

 قیمت تین کلاینت‌ها در سال 2022

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.