0
محتویات سبد خرید

  • 1152
  • 873 مرتبه
کامپیوتر آل این وان چیست و چه تفاوتی با پی سی دارد؟

کامپیوتر آل این وان چیست و چه تفاوتی با پی سی دارد؟

20 فروردین 1401

در این مقاله در مورد موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد:

کامپیوتر آل این وان چیست؟

کامپیوتر آل این وان (All In One) یا کامپیوتر همه کاره، کامپیوتری رومیزی است که دیگر کیس ندارد. در واقع، شما فقط یک مانیتور بزرگ دارید که شامل تمام سخت افزار کامپیوتر می‌شود. به این ترتیب دیگر یک میز پر از کابل نخواهید داشت، بلکه فقط یک مانیتور برای اتصال خواهید داشت که تمام اجزای آن در پشت مانیتور قرار دارد.

در نگاه اول، آل این وان یک مانیتور با ماوس و صفحه کلید است، اما زمانی که مشخصات اجزای این کامپیوترها را بدانید، می‌توانند بسیار برایتان قدرتمند و پرکاربرد باشند. به همین دلیل، می‌توانید یک کامپیوتر همه‌کاره با سخت‌افزار قوی‌تر از کامپیوترهای شخصی و معمولی در بازار و در عین حال مقرون‌ به‌ صرفه پیدا کنید.

 

 

آل این وان دل 5040 آلاینوان all in one کامپیوترهای همه کاره آل این وان زیروکلاینت Dell Wyse 5040

کامپیوترهای همه کاره (AIO) می‌توانند جایگزین بسیاری از کامپیوتر‌های رومیزی شوند که می‌شناسیم.

این تجهیزات از نظر نظم و فشردگی، شبیه به لپ‌تاپ‌های امروزی‌اند، در حالی که قدرت پردازش و گرافیک بسیار مناسب‌تری در مقایسه با لپ‌تاپ دارند و برای انجام کارهای مهندسی و دریافت تصاویر فوق‌العاده باکیفیت، مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از ادارات و سازمان‌ها از این کامپیوترها که جایگزین کامپیوترهای رومیزی شده‌اند استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی یک کامپیوتر آل این وان

امروزه بسیاری از کاربران ایرانی روی به خرید آل این وان آورده‌اند. از مهم‌ترین دلایل خرید این سیستم‌های همه کاره، می‌توان به یکپارچگی ساختار و عدم نیاز به خرید قطعات اضافی مثل کیس و اسپیکر اشاره کرد. البته سهولت کاربری و جابه‌جایی، در کنار مصرف برق و حرارت تولیدی کم این تجهیزات، باعث افزایش محبوبیت آل این وان در سال‌های اخیر شده است.

آل این وان‌ها (All In One) معمولا دارای نمایشگر LCD یا اخیراً LED هستند. این صفحه نمایش باریک فضای کمتری را اشغال می‌کند که یکی از نقاط قوت این کامپیوتر است.

برخی از مدل‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و به شما امکان می‌دهند بدون موس و کیبورد با کامپیوتر کار کنید.

مدل‌های نسبتاً قدیمی‌تر قطر زیاد و وزن زیادی دارند، اما از آنجایی که قطعات، ابعاد و قطر کامپیوتر همه‌کاره در جدیدترین مدل‌ها کوچک‌تر است، تشخیص اینکه با یک مانتور روبرو هستید یا یک آل این وان مشکل است.

کامپیوترهای همه کاره (آل این وان) هیچ اسپیکر خارجی ندارد و شما می‌توانید صدای فایل‌ها را از قسمت مانیتور بشنوید.

میکروفون داخلی طراحی شده در نمایشگر، باعث می‌شود تا بر خلاف کامپیوتر های قدیمی، نیازی به خرید میکروفون جدید نداشته باشید.

شاخص مصرف انرژی در کامپیوترهای آل این وان بسیار پایین است و همین امر باعث کاهش هزینه‌های مصرف برق و جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود.

مقایسه آل این وان با پی سی

یکی از واضح‌ترین تفاوت‌های کامپیوتر آل این وان و پی سی عدم وجود کیس است.

با این حال، این بدان معنا نیست که این کامپیوترها سیستم‌های خوبی نیستند و عملکرد آن‌ها نسبت به رایانه‌های دارای کیس پایین‌تر است.

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کاربران کامپیوترهای همه کاره ترجیح می‌دهند سهولت انتخاب و خرید و همچنین نگهداری و استفاده از آن است.

برای خرید و استفاده از یک کامپیوتر آل این وان و همه کاره، نیازی به دانستن چیزهای زیادی در مورد قطعات کیس ندارید. پس از دانستن مشخصات فنی مورد نظر، می توانید بلافاصله آن را راه اندازی و شروع به کار کنید.

با این حال، اگر در مورد عملکرد این دستگاه‌ها نگران هستید، باید اطمینان حاصل کنیم که اکثر کامپیوتر‌های All In One دارای مشخصات مشابه قطعات رایانه شخصی موجود در بازار هستند. از کارت گرافیک و پردازنده این کامپیوتر گرفته تا رم و حافظه اصلی، تفاوت چندانی با هیچ کامپیوتر دیگری ندارند.

آل این وان  دل 5470 all in one آلاینوان کامپیوترهای همه کاره آل این وان تین کلاینت Dell Wyse 5470

سایر ویژگی‌های کامپیوترهای آل این وان

  1. مصرف برق آل این وان‌ها کمتر از کامپیوترهای شخصی می‌باشد.
  2. دارا مبدل‌هایی همچون Card reader هستند.
  3. قابلیت اتصال به تلویزیون یا سایر دستگاه های جانبی را دارند.
  4. به دلیل سبک بودن به راحتی می‌توانیم کامپیوترهای آل این وان را جا به جا کنیم.
  5. دوام سخت افزاری بیشتری دارند.

سخن پایانی آل این وان‌ها

 آل این وان‌ها می‌‌تواند جایگزین مناسبی برای کامپیوترهای شخصی جاگیر و سنتی باشند. شما می‌توانید با توجه به نیاز فنی که دارید به راحتی آل این وان مورد نظر خود را خریداری کنید. برای خرید آل این وان اینجا کلیک کنید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    یک سوال اگر در آل این وان قطعه ای خراب شد چه کنیم ؟