0
محتویات سبد خرید

  • 552
  • 2221 مرتبه
آل این وان یا کامپیوتر بدون کیس و بررسی مزایای آن

آل این وان یا کامپیوتر بدون کیس و بررسی مزایای آن

19 دی 1400

آل این وان چیست؟

آل این وان یا کامپیوتر همه کاره که با نام کامپیوتر بدون کیس نیز شناخته می شود، از نظر ویژگی ها و قابلیت های مختلف مانند همان سیستم های رایانه ای رومیزی سنتی هستند. تنها تفاوت در تعداد اجزای سازنده آن است. ال این وان در واقع یک پکیج کامل از صفحه نمایش، کیس، ماوس و کیبورد است، در حالی که کامپیوتر های رومیزی معمولی متشکل از ترکیب کیس کامپیوتر بصورت مجزا از یک مانیتور هستند.

 

all in one 5470

تاریخچه آل این وان

نمایشگرهای کامپیوتری اولیه، لوله های بزرگ پرتوی کاتدی بودند. به دلیل اندازه بزرگ نمایشگرها، بعدها سیستم های رایانه ای از سه مؤلفه اصلی تشکیل شدند: مانیتور، کیس کامپیوتر و دستگاه های ورودی. با کاهش اندازه مانیتورها، شرکت های رایانه ای شروع به طراحی آل این وان و ادغام کیس کامپیوتر در مانیتور کردند. نخستین سیستم های کامپیوتر همه کاره All In One هنوز هم بسیار بزرگ بودند و هزینه ای بیش از یک مجموعه کامپیوتر رومیزی استاندارد داشتند.

موفق ترین آل این وان از لحاظ عملکرد Apple iMac بود. در طرح اولیه این کامپیوتر بدون کیس، از مانیتور کاتدی با بوردهای کامپیوتری و اجزای یکپارچه در زیر لوله استفاده شد. با ظهور مانیتورهای LCD برای نمایشگرها و قطعات موبایل کوچکتر و قدرتمندتر، اندازه کامپیوتر همه کاره ال این وان به طور چشمگیری کاهش یافت. اکنون می توان اجزای رایانه را به راحتی در پشت پنل LCD یا در پایه نمایشگر ادغام کرد.

ال این وان و بررسی مزایای آن نسبت به یک کامپیوتر رومیزی

خرید کامپیوترهای ال این وان دارای مزایایی نسبت به کامپیوترهای رومیزی قدیمی است. کاهش ابعاد این سیستم ها و معماری جمع و جور آنها تاثیر زیادی در زیبایی محیط داشته و نیز حذف کابل های اضافی را بدنبال خواهد داشت. ضمن اینکه حذف قطعات اضافه موجب کاهش قیمت all in one نسبت به کامپیوترهای رومیزی معمولی شده است. مصرف برق پایین تر و کاهش بار اضافی پشتیبانی این سیستم ها، کامپیوترهای یکپارچه را بسیار محبوب کرده است. 

به طور معمول برای کاربر عادی، کامپیوتر همه کاره آل این وان به مقدار کافی پرسرعت هست، اما اگر شما یک گیمر هستید، احتمالا ترجیح شما این انتخاب نباشد.

یک کامپیوتر بدون کیس یا آل این وان به جهت این که کیس حذف شده است، فضای بسیار کمی اشغال می کند. لذا کاربران می توانند محیط کاری شکیلتر و با پرستیژتری داشته باشند. این مورد به خصوص در محیط هایی از جمله آژانس های هواپیمایی، زیبایی بی بدیلی به محل کار کاربران می بخشد.

از چالش های کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان، عدم امکان ارتقاء است. در حالی که در اکثر موارد رایانه رومیزی را می توان به راحتی برای نصب و تعویض قطعات باز کرد، کامپیوترهای همه کاره آل این وان دارای طراحی بسته تر هستند، هرچند امروزه قابلیت ارتقاء خارجی و توسعه نسبت به قبل پیدا کرده اند.

البته بیان این نکته قابل یادآوری است در  فروشگاه مینی کامپیوتر شما به ال این وان هایی دسترسی دارید که امکان ارتقاء یا انتخاب و سفارشی سازی وجود دارد.

کامپیوترهای بدون کیس یا آل این وان با توجه به مشخصاتشان قیمت مناسبتری دارند و با توجه به این که در وب سایت مینی کامپیوتر مدل های آل این وان Dell Wyse 5060- آل این وان Dell Wyse 7020 سری A- آل این وان Dell Wyse 7020 سری B- آل این وان Dell Wyse 7010 و آل این وان 5470 امکان سفارشی سازی توسط کاربران از لحاظ انتخاب رم و هارد دلخواه و یا نوع و سایز مانیتور وجود دارد می تواند برای مدیران یک شرکت بسیار مقرون به صرفه باشد.

                                        آل این وان چیست

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    ال این وان ها مثل کامپیوترها کاربرد دارند؟
    • 0
    • 0
    شناختی نسبت به این دستگاه ها نداشتم.با این مقاله اشنا شدم.متشکرم