0
محتویات سبد خرید

  • 1073
  • 1193 مرتبه
زیروکلاینت چیست؟

زیروکلاینت چیست؟

11 اسفند 1400

زیروکلاینت یک سیستم مبتنی بر سرور است و دستگاه رایانه کاربر نهایی حافظه داخلی ندارد و امروز در این مقاله به انواع (Zero Client) اشاره می کنیم و به شما می‌گوییم (Zero Client) چیست.

فهرست مطالب

یک زیروکلاینت می‌تواند با تین کلاینت که سیستم عامل و تنظیمات پیکربندی هر دستگاه را در حافظه فلش ذخیره می‌کند تضاد داشته باشد. بقیه این مقاله توضیح خواهد داد که زیروکلاینت چیست.

Zero Client به کاربران اجازه می‌دهد صفحه کلید، موس، صفحه نمایش و اینترنت را به یک سرور راه دور متصل کنند.

این سیستم عامل و برنامه‌های نرم افزاری کاربر را میزبانی می‌کند و می‌توان به صورت بی‌سیم یا کابل به آن دسترسی داشت. Zero Clients معمولاً برای کامپیوترهای رومیزی مجازی یا زیرساخت VDI استفاده می‌شود.

سرورHP

مزایای زیروکلاینت

1- مصرف انرژی را می‌توان به (1/5) برابر کمتر کاهش داد.

2- زیروکلاینت‌ها بسیار ارزان‌تر از پی‌سی‌ها و کامپیوترهای شخصی هستند.

3- زیروکلاینت سیستمی موثر و امن برای ارائه نرم افزار به کاربران نهایی است.

4- مدیریت آسان در یک محیط (VDI)، مدیران می‌توانند تعداد رایانه‌های شخصی را کاهش دهند و چندین رایانه مجازی را بر روی سخت‌افزار کلاس سرور اجرا کنند. در میان انتخاب‌ انواع زیروکلاینت آن‌ها هیچ اشتباهی در مورد لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و حتی تین‌کلاینت‌ها مرتکب نشده‌اند و هنوز هم مشتریان خود را دارند.

(Zero Client) چیست؟

نام زیروکلاینت ممکن است در ابتدا برای شما عجیب به نظر برسد. Zero Client یک دستگاه سخت افزاری کوچک اما قدرتمند است که به بارگیری محیط‌های VDI برای کاهش هزینه‌ها، مصرف انرژی، باتری، نویز و بی ثباتی امنیتی کمک می‌کند. یکی از مزایای استفاده از زیروکلاینت این است که زمان بارگذاری بسیار سریع دارد، نیاز به نگهداری کمی از فناوری اطلاعات دارد و تقریباً هیچ سیستم عاملی ندارد. در واقع Zero Client هیچ سیستم عامل و حافظه داخلی برای دستگاه ندارد. این بسیار متفاوت از یک محیط معمولی کامپیوتر است، برای مثال، یک کامپیوتر پی سی همه چیز را مستقیماً روی یک کامپیوتر رومیزی داخلی ذخیره می‌کند، اما وضعیت برای زیروکلاینت‌ها متفاوت است. حتی اگر یک دستگاه تین کلاینت با مقدار مشخصی سیستم عامل و حافظه داخلی برای پیکربندی برنامه‌های کاربر نهایی داشته باشد. با Zero Client، تمام برنامه‌های دسکتاپ از راه دور از یک سرور راه دور مدیریت می‌شوند. پردازنده روی صفحه فقط برای کار با پروتکل‌های خاص مانند VMware PCoIP یاBlast Extreme ،Teradici PCoIP ،Citrix HDX ،Microsoft RDP ، Parallels RAS و... طراحی شده است.

سخت افزار زیروکلاینت:

همان‌طور که در بالا ذکر شد، زیروکلاینت یک سخت افزار نسبتا کوچک با عملکردهای سبک، بی‌صدا و کارآمد برای کاربران با دانش فناوری اطلاعات است و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. سیستم عامل کاربر نهایی بر روی یک سرور متمرکز با برنامه‌ها میزبانی می‌شود. زیروکلاینت با یک کامپیوتر معمولی متفاوت است، همان‌طور که در بالا ذکر شد، هیچ هارد یا سیستم عامل خاصی ندارد و می‌توانید فایل‌های برنامه را تهییه کرده و سپس آن‌ها را به صورت مرکزی به سرور ارسال و مدیریت کنید.

تجهیزات Zero Client

یک Zero Client معمولی (5) کیلوگرم وزن دارد و به طور متوسط (7-8) اینچ طول و کمتر از دو اینچ عرض دارد. آن‌ها معمولا یک پردازنده دو هسته‌ای یا چهار هسته‌ای دارند و به طور کامل از پورت‌های DVI، DisplayPort یا HDMI، پورت‌های USB پشتیبانی می‌کنند. Zero Client معمولاً از تنظیمات Outline، Mic In و چند مانیتور پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید وظایف خود را بهتر مدیریت کنید. زیروکلاینت برای اتصال از راه دور طراحی شده‌است و می‌توانید سرور خود را با ابزارهایی مانند RDP مدیریت کنید.

زیروکلاینت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مزایای استفاده از ZeroClient همان‌طور که در بالا ذکر شد، حافظه داخلی یا پردازش خاصی برای کاربران نهایی ندارند و همه چیز در یک سرور راه دور ذخیره می‌شود و توسط کارکنان فناوری اطلاعات مدیریت می شود. Zero Client بسیار سریع بارگیری می‌شود و تقریباً به هیچ تعمیر و نگهداری فناوری اطلاعات نیاز ندارد، این‌ها تنها بخشی از مزایای Zero Client هستند. با یک زیروکلاینت، بالاترین سطح حفاظت را با کمترین مصرف انرژی دریافت خواهید کرد. در یک زیروکلاینت ویروس نمی‌تواند وارد سیستم شود و محافظت بسیار بالا است. Zero Client معمولاً در کمتر از 20 ثانیه به صفحه ورود به سیستم VDI قفل می‌شود. برای دسترسی به محیط می‌توانید از (RDP)‌های مختلف استفاده کنید.

 

 

منبع

cutt tinyurl

سرور زیرو کلاینت، قیمت زیرو کلاینت، دانلود نرم افزار تین کلاینت، نرم افزار vmatrix، نصب ویندوز روی تین کلاینت، ویندوز مخصوص تین کلاینت، قیمت تین کلاینت، WTware دانلود، راه اندازی زیروکلاینت، زیروکلاینت atrust w100، مزایای زیروکلاینت، مانیتور زیروکلاینت، زیرو کلاینت قیمت
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    زیروکلاینتها خیلی خوب هستند.من خیلی راضی هستم
    • حجت مرتضوی

      1400/10/11 09:55:41
      • 0
      • 0

      خداروشکر که راضی هستید

    • 0
    • 0
    بیشتر اطلاعات من در مورد تین کلاینت ها بود .این که امنیت بالایی دارند خیلی خوبه
    • حجت مرتضوی

      1400/10/11 09:57:16
      • 0
      • 0

      یکی از مزیت هایی که جناب مهندس در مینی کامپیوترها وجود دارد این است که انعطاف پذیر هستند و از حالت زیرو به تین و از حالت تین به زیرو کلاینت تبدیل می شوند.