0
محتویات سبد خرید

  • 1056
  • 820 مرتبه
تیک کلاینت‌ها در مقابل تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها،کدام مدل برای شما مناسب است؟

تیک کلاینت‌ها در مقابل تین کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها،کدام مدل برای شما مناسب است؟

02 اسفند 1400

در این مقاله به موارد زیر می‌پردازیم:

هنگام تجهیز و استقرار دستگاه‌ها و کامپیوترا در ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید هزینه، بار مدیریت فناوری اطلاعات و بالاتر از همه تجربه کاربر را در نظر بگیرند. یک تحلیلگر می‌گوید: سال‌ها، سازمان‌ها در جستجوی سیسمی بودند که دستگاه با یک اندازه مناسب برای کارمندان بودند. در ابتدا، هر کاربر یک کامپیوتر رومیزی به همراه کیس‌های سنتی داشت. سپس، به نظر می‌رسید که زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI)، همراه با تین کلاینت‌ها و زیرروکلاینت‌ها، ممکن است به طور کامل جایگزین رایانه‌های شخصی در داخل شرکت شود.

این تحلیلگر می گوید: همه این چیزهایی که وعده داده شده بود، هرگز واقعاً اتفاق نیفتادند. آنچه اتفاق افتاد، تکثیر همه این دستگاه‌های مختلف است که با موارد استفاده متفاوت مطابقت دارند. این گسترش منجر به سناریویی شده است که در آن، سازمان‌ها به‌جای عرضه‌ی ساده انواع دستگاه‌های مشابه برای همه کاربران، باید به دقت در نظر بگیرند که کدام نقش‌های کاربری برای عوامل شکل و سیستم‌عامل‌های مختلف مناسب‌تر است.

به طور کلی، دستگاه‌ها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد

تیک کلاینت، تین کلاینت و زیروکلاینت.

هر دسته مزایا و معایب خاص خود را دارد و سازمان‌ها در صورت رفتن به مسیر اشتباه، خطر از دست دادن کارایی و صرفه جویی در هزینه را دارند. برایان مدن، کارشناس ارشد حوزه VMware، می‌گوید: «ممکن است بخش خاصی از کاربران وجود داشته باشند که تین کلاینت‌ها برای مصرف آن‌ها منطقی باشند، و ممکن است بخش دیگری وجود داشته باشد که تیک کلاینت‌ها منطقی‌تر باشند. 'این روزها همه در حال اختلاط و تطبیق هستند.

3 مدل هر دستگاه را نمی‌توان به طور منظم در یک جا جمع کرد. به عنوان مثال، برخی ممکن است استدلال کنند که iPad Apple به دلیل سیستم عامل قوی آن یک تیک کلاینت است، در حالی که دیگران آن را یک thin client می نامند، زیرا به دلیل اینکه عمدتاً برای اتصال به برنامه‌های ابری استفاده می‌شود. با این حال، به طور کلی می‌توانیم این تعاریف را از این دستگاه‌ها داشته باشیم:

1- تیک کلاینت‌ها: تیک کلاینت‌ها (یا حتی فت کلاینت‌ها) نیز نامیده می‌شوند، معمولاً رایانه‌های شخصی سنتی مانند رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها هستند که سطح بالایی از عملکرد را مستقل از سرور مرکزی ارائه می‌دهند. این ماشین‌ها معمولاً عملکرد چندرسانه‌ای بهتری نسبت به  Thin Client و Zero Client ارائه می‌کنند و همچنین به کاربران اجازه می‌دهند به صورت آفلاین کار کنند. 

2- تین کلاینت‌ها: در مدل تین کلاینت، برنامه‌ها اجرا می‌شوند و داده‌ها به جای خود دستگاه، روی سرور مرکزی ذخیره می‌شوند. در حالی که بسیاری از افراد از اصطلاح 'Thin Client' برای اشاره به انواع دستگاه‌های خاص مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها یا رایانه‌های رومیزی خالی استفاده می‌کنند. 

گارتنر خاطر نشان می‌کند که بسیاری از سازمان‌ها نیز از مدل تین کلاینت یا رایانه‌های شخصی سنتی استفاده می‌کنند. گارتنر می‌گوید: «در واقع، بیش از 85 درصد از دستگاه‌هایی که برای نمایش برنامه‌های تین کلاینت ویندوز استفاده می‌شوند، رایانه‌های شخصی معمولی هستند که معمولاً با دسترسی به برنامه‌های تین کلاینت پیکربندی شده‌اند. کائو خاطرنشان می‌کند که تین کلاینت‌ها اغلب با برنامه‌های کاربردی خاص و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. او می‌گوید: «شما اغلب در مورد اجرای خط برنامه‌های تجاری در بخش‌هایی مانند خرده‌فروشی و تولید می‌شنوید.

تین کلاینت

3- زیروکلاینت: مانند تین کلاینت‌ها، زیرو کلاینت‌ها برای دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها به سرورهای محل یا منابع ابری عمومی متصل می‌شوند. با این حال، این مدل یک گام فراتر می رود، زیرا زیروکلاینت‌ها فاقد حافظه محلی هستند. در حالی که یک تین کلاینت معمولاً سیستم عامل خاص خود را دارد و تنظیمات پیکربندی را در حافظه فلش ذخیره می‌کند، یک زیروکلاینت حتی این حداقل ویژگی‌ها را ندارد. در عوض، یک زیروکلاینت صرفاً به عنوان پایانه‌ای برای ارائه برنامه‌ها و داده‌ها به کاربران نهایی عمل می‌کند.

زیروکلاینت

منبع

bit

قیمت زیرو کلاینت atrust w100، لیست قیمت تین کلاینت، تین کلاینت، قیمت تین کلاینت ایسوس، قیمت مینی کیس solmate، بهترین مینی کامپیوتر، قیمت مینی کامپیوتر، زیروکلاینت atrust w100، بهترین زیرو کلاینت، سیستم عامل تین کلاینت، مزایای زیروکلاینت، قیمت زیرو کلاینت، زیرو کلاینت دیجی کالا، زیرو کلاینت ارزان

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    اولین بار بود اسم تیک کلاینت رو میشنیدم