0
محتویات سبد خرید

  • 1169
  • 699 مرتبه
5 سوال کاربردی در رابطه با تین کلاینت و زیروکلاینت‌ها

5 سوال کاربردی در رابطه با تین کلاینت و زیروکلاینت‌ها

21 خرداد 1401

کارت شبکه تین کلاینت در این مقاله قصد داریم به مقوله کارت شبکه در تینکلاینت و در کامپیوترهای شخصی بپردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

1. آیا می‌توان با کارت شبکه Thin Client دسترسی به اینترنت داشت؟

در پاسخ باید گفت که با کارت شبکه در تین کلاینت و بر اساس شبکه، می توانید دسترسی به اینترنت داشته باشید.

کارت شبکه تینکلاینت

2. آیا از تینکلاینت هم می‌توان در خانه استفاده کرد؟

با وجود مانیتور، ماوس و صفحه کلید می‌توانید به راحتی و آسانی تین کلاینت را در کاربری خانگی نیز استفاده کنید.

3. نحوه کار تین کلاینت‌ها چگونه است؟

تین کلاینت، همان کاربردهای کامپیوترهای pc را دارا هستند. یکی از تفاوت‌ تین کلاینت‌ها و کامپیوترهای شخصی در ابعاد و اندازه‌های آن‌ها است. تین کلاینت‌ها بسیار کوچکتر از کیس‌ها هستند. منابع سخت افزاری در Thin Client به صورت فشرده و محدود هستند، از جمله حافظه، CPU، و کارت شبکه. در نتیجه تین کلاینت‌ها برای انجام امور اداری، حسابداری، به منظور کاربری خانگی، جایگاه سوخت و پتروشیمی، هتل، بیمارستان و ... کاربرد دارد.

4. آیا تین کلاینت را می‌توان به سرور متصل کرد؟

تین کلاینت‌ها دارای آداپتور شبکه بی سیم یا همان کارت شبکه هستند که برای اتصال به سرور می‌باشد. روی تین کلاینت‌ها برای تغییر حالت به زیروکلاینت یک فریـمور بـر پـایـه لیـنوکس با نـام OS Thin نـصب می‌شود که با انـواع پـروتکـل‌هـای مجـازی سـازی دسکتاپ و اپلیکیـشـن (ICA/HDX, PCOIP, RDS/RDP/RFX) کـار می کند. آیا تین کلاینت‌ها سخت افزاری هستند یا نرم افزاری؟ تین کلاینت‌ها هم سخت افزاری می‌توانند باشند و هم نرم افزاری. تین کلاینت ها از لحاظ سخت افزاری همان کامپیوترهای شخصی هستند با حداقل منابع موجود. اما تینکلاینت‌های نرم افزاری به عنوان اجرا کننده برنامه‌های کاربردی در Thin Client موجود هستند.

5. چه تفاوت بین تین کلاینت و زیروکلاینت وجود دارد؟

Zero Client سیستم عامل ندارد و دستگاهی است که برای پردازش اطلاعات خود کاملا به سرور وابسته است. درست است که زیروکلاینت‌ها سیستم عامل ندارند اما دارای پردازنده داخلی هستند که از پروتکل‌های خاصی مانند PCoIP، VDI، HDX و RemoteFX پشتیبانی می‌کند.

Zero Clients برای بوت شدن فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارند زیرا سیستم عاملی روی زیرو وجود ندارد. به این ترتیب، زیروکلاینت ها در برابر ویروسی شدن و همچنین باقی بدافزارها مصون هستند، آن هم به این دلیل که داده‌ای روی زیروکلاینت ذخیره نشده و تمامی اطلاعات روی سرور ذخیره می‌شود. Zero Client به ندرت به روز رسانی نیاز دارد، زیرا با آپدیت سرور، تمامی دستگاه‌های متصل به آن هم به روز می‌شوند.
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.