0
محتویات سبد خرید
  • 1083
  • 1589 مرتبه
مروری بر مهم ترین پیش‌بینی‌های دنیای فناوری در سال ۲۰۲۲

مروری بر مهم ترین پیش‌بینی‌های دنیای فناوری در سال ۲۰۲۲

27 آذر 1400

سال 2021 در چند روز گذشته است و به زودی سال جدید در راه است. اما سوال اینجاست که در سال 2022 شاهد چه رویدادهای جدیدی در حوزه‌های مختلف دنیای فناوری خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم چند رویداد مهم فناوری در صنعت شبکه‌های اجتماعی، پادکست و بازی را که ممکن است در سال آینده رخ دهند، مرور کنیم.

فهرست مطالب

در ابتدای مقاله ابتدا رویدادهای احتمالی در حوزه شبکه‌های اجتماعی را پیش بینی کنیم.

برای کسب درآمد بیشتر یک ویژگی جدید در توییتر ایجاد کنید. توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که کاربران خاص خود را دارد و به اندازه شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام محبوب و شناخته شده نیست و از محبوبیت زیادی برخوردار نیست. در یک دهه گذشته این شبکه اجتماعی در جذب کاربران و مخاطبان چندان موفق نبوده است. توییتر مشکلات زیادی در جذب کاربران دارد. از یک سو سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این شبکه اجتماعی ندارند، از سوی دیگر از نظر امکانات و امکان کسب درآمد با آن با سایر شبکه‌های اجتماعی قابل مقایسه نیست. بنابراین یک عملکرد جدید به نام Super Follow در توییتر در حال آزمایش است که به کاربران امکان می‌دهد برای ارائه محتوای خود از فالوورها صورت‌حساب بگیرند.

توییتر

 

 

 

 

 

 

توکن‌های غیر قابل تعویض را تقویت کنید زیرا

توکن‌های غیرقابل تعویض یک راه شناخته شده و موثر برای حفظ مالکیت بلاک چین و هنر دیجیتال هستند. توکن‌های غیر قابل تعویض می‌توانند به عنوان لوگوی شرکت نیز استفاده شوند یا به مالکیت معنوی اضافه شوند. از دیگر قابلیت‌های توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توان به قابلیت حمل و درآمدزایی اشاره کرد. علاوه بر این، با استفاده از توکن‌ها می‌توان به سطح بالایی از اعتبار دست یافت. از آنجایی که آن‌ها مبتنی بر بلاک چین هستند، به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها، امکان ناپدید شدن بلاک چین وجود ندارد.

شرکت‌های خدماتی مرتبط با حمل و نقل عمومی

شرکت‌هایی مانند Uber Internet Taxi و Delivery Food Delivery Company شرکت‌های خدماتی محبوبی هستند و تقاضا برای خدمات آن‌ها کم نیست. تقاضا برای خدمات این شرکت‌ها نیز در طول همه گیری کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافت. از سوی دیگر، این شرکت‌ها نیز قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند. با این حال، درآمد شما رضایت بخش نیست و هیچ تعادلی بین درآمد و هزینه وجود ندارد. به همین دلیل، این شرکت‌ها قصد دارند در سال آینده با استفاده از روش‌های دیگر درآمد بیشتری کسب کنند. این شرکت‌ها علاوه بر افزایش فروش خود می‌خواهند مشتریان خود را تا حد امکان راضی نگه دارند و ضرر نکنند تا با رقبای سرسخت خود رقابت نکنند.

جک دورسی و تاسیس یک شرکت بلاک چین

هدف جک دروسی از راه‌اندازی چنین شرکتی مقابله با پول بدون پشتوانه (پولی که ارزش خودش را ندارد و فقط براساس قانون یا مقررات ارزش گذاری می‌شود) و همچنین کنترل دولت بر ارزهای کشورهای مختلف بود. از این رو می‌توان گفت که مدیرعامل سابق توییتر می‌خواهد با سیاست‌های مالی دولت‌های مختلف روبرو شود و به یکی از پیشگامان سیلیکون ولی در این زمینه تبدیل شود. DAO را به یک سازمان غیرمتمرکز مستقل برای تامین مالی استارتاپ های مورد نیاز خود تبدیل کنید یک سازمان مستقل غیررسمی (DAO) یک سازمان غیر انسانی است که توسط کد و برنامه‌های کامپیوتری کنترل می‌شود. به همین دلیل است که توسعه دهندگان بلاک چین از چنین سازمانی برای مدیریت امور مالی و شبکه خود استفاده می‌کنند. چنین سازمانی که می‌تواند یک سازمان کاملاً مستقل باشد، می‌تواند اقدام به ایجاد یک استارت‌آپ کند، منابع مالی لازم را فراهم کند و در نهایت با آن استارت‌آپ ادغام شود، در حالی که فعالیت تجاری نداشته باشد.

jack-dorsey-beard-looking-at-camera

 

 

 

 

 

 

 

دنیای مجازی متاورس را گسترش دهید زیرا

متاورس فناوری واقعیت مجازی سال‌هاست که به اشکال مختلف و با کاربردهای مختلف توسعه یافته است و به افراد اجازه می‌دهد در فضای مجازی غوطه‌ور شوند. به گونه‌ای که مردم فکر می‌کنند واقعاً در این اتاق هستند. اما اخیراً فناوری مشابه دیگری به نام Metavars توسعه یافته است که دنیای مجازی را به روشی متفاوت خلق کرده است. Metavars یک شبکه عظیم از جهان‌های پایدار و شبیه سازی‌های سه بعدی است که به صورت آنی پردازش می‌شوند. در این جهان، هویت افراد، اشیاء فیزیکی، تاریخ بشر و حتی سیستم‌های پرداخت تداوم خود را حفظ می‌کنند. این دنیای مجازی به طور مجازی می‌تواند تعداد زیادی از افراد را به طور همزمان در خود جای دهد بدون اینکه آن‌ها در یک مکان فیزیکی با هم باشند.

پورت‌های حذف شده از مدل‌های قبلی مک‌بوک‌پرو را به مک‌بوک‌پرو جدید برگردانید.

اپل در برخی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو خود، پورت‌های مهم و مفید را حذف کرده و تنها از دو پورت USB-C و جک هدفون در آن‌ها استفاده کرده است. اما لپ تاپ‌های جدید این برند دارای پورت‌های جدیدی مانند پورت HDMI و حتی اسلات کارت حافظه SD هستند که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

 

 

برچسب ها 

فناوری اطلاعات، رشته فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فناوری و ارتباطات، موضوع تحقیق در مورد فناوری اطلاعات، نام سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات، رشته فناوری اطلاعات سلامت، رشته زیست فناوری، مقاله در مورد تکنولوژی، فناوری های جدید