0
محتویات سبد خرید
  • 1074
  • 2033 مرتبه
(MIFI) چیست و چه قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد؟

(MIFI) چیست و چه قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد؟

14 آذر 1400

مودم تلفن همراه:

یکی از دستگاه‌های فعال در شبکه که مودم وای‌فای در شیار سیم کارت است، مودم همراه نام دارد. این مودم سبک و کوچک است که حمل آن را آسان می‌کند. به این مودم وای‌فای جیبی یا مودم جیبی می‌گویند. اکثر این دستگاه‌ها دارای لوگوی (MiFi) هستند که به معنای وای فای موبایل است. تفاوت (mifi) و (wifi) در این است که (mifi) قابل حمل است.

فهرست مطالب:

MIFI چیست؟

MiFi به معنای وای‌فای من است و یک مودم موبایل بی‌سیم است. این دستگاه در ابعاد کوچک و تقریباً هم اندازه یک قرض است. این دستگاه شبیه وای فای است، اما دستگاه قابل حمل است و تفاوت آن در این است که می‌تواند سه عملکرد شماره گیری، مسیریابی و دسترسی را با هم ترکیب کند و مودم داخلی برای استفاده از سیگنال بی سیم طراحی شده است. این دستگاه قابلیت تبدیل از تلفن همراه به هات اسپات وای‌فای را دارد. می‌توانید از این دستگاه به عنوان یک نقطه اتصال (Wi-Fi) برای تلفن همراه، تبلت یا هر دستگاه دیگری که می‌تواند به وای‌فای متصل شود، استفاده کنید. مانیتور داخلی قادر به انتقال سیگنال‌های 10G به سیگنال WiFi است و می‌تواند کاربران و دستگاه‎ها را از طریق یک شبکه بی سیم Wi-Fi مانند دوربین‌های دیجیتال، رایانه، بازی‌ها و چند نفره متصل کند. به طور واضح، MiFi یک WiFi تلفن همراه یا نقطه اتصال تلفن همراه است. MiFi یک وای فای موبایل یا هات‌اسپات‌موبایل است.

نحوه استفاده از MIFI: 

برای اتصال یک دستگاه MiFi به یک شبکه، باید با وارد کردن تنظیمات یا تمدید قرارداد خدمات با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، اتصال برقرار کنیم. دستگاه‌های MiFi معمولاً اتصالات داده را از طریق یک ارائه دهنده مخابراتی دریافت می‌کنند. این سیستم می‌تواند تنظیمات بی سیم محلی را پشتیبانی کند و اتصال دستگاه‌های WiFi به MiFi مانند اتصال به روترهای بی‌سیم دیگر است.

Wifi vs Mifi

نحوه سازگاری MIFI: 

(Lenseego) مدل‌های مختلفی از این دستگاه را تولید کرده است که برخی از آن‌ها تنها توسط اپراتورهای خاص قابل استفاده است و برخی نیز به اطلاع عموم رسیده است.

این دستگاه‌ها عبارتند از: 

MiFi 7730L Global Mobile Hotspot:  

این دستگاه به شما امکان می‌دهد با یک بار شارژ از باتری (24) ساعته استفاده کنید. این دستگاه دارای دو نقطه اتصال Wi-Fi به طور همزمان است که (15) واحد مشتری Wi-Fi متصل است.

MiFi 6630 Global Hotspot)- 2):

این دستگاه با یک بار شارژ می تواند تا 15 دستگاه را به مدت 20 ساعت به شبکه موبایل LTE متصل کند. همچنین امکان شارژ دستگاه خارجی با استفاده از منبع تغذیه داخلی وجود دارد که از ویژگی‌های دستگاه می باشد.

MiFi 5510 3G / 4G) Smartphone Point- 3):

یکی از ویژگی‌های این دستگاه نمایش میزان مصرف DATA در این صفحه است و این ویژگی به جلوگیری از مصرف بیش از حد و افزایش هزینه‌ها کمک می‌کند. حداکثر 10‌شبکه را می‌توان به طور همزمان در این دستگاه متصل کرد. اندازه این دستگاه‌ها به قدری کوچک است که برخی از آن‌ها به 10 سانتی‌متر می‌رسد. شرکت‌های خدمات بی‌سیم مانند (Verizon) و (Sprint) نسخه‌های MiFi خود را ارائه می‌دهند.

مشکلات (MIFI):

سرعت اتصال موجود از طریق MiFi توسط سرعت تلفن همراه محدود می‌شود. همچنین، هنگامی که چندین دستگاه به طور همزمان از اتصال MiFi استفاده می‌کنند، به دلیل اشتراک گذاری اتصال شبکه تلفن همراه بین دستگاه‌ها، سرعت اینترنت را کند می‌کند. همچنین برخی از دستگاه‌های متصل به MiFi مانند لپ‌تاپ‌ها از اینترنت بیشتری نسبت به تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد به سرعت از سهمیه داده‌ای که خریداری می‌کنید استفاده کنید. برخی از هات‌اسپات‌های قابل حمل، مانند MiFi، برای کار کردن به انرژی بیشتری نیاز دارند. عمر باتری ممکن است بسته به تعداد دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید و میزان استفاده شما کافی نباشد. برخی از مدل‌های جدیدتر این دستگاه ممکن است برای کاربران عادی نیازی به یک روز کامل شارژ نداشته باشند سرعت اتصال موجود از طریق MiFi توسط سرعت تلفن همراه محدود می‌شود.

چرا باید هات‌اسپات موبایل را جایگزین (MIFI) کنیم؟

می‌توانید از این دستگاه برای اتصال چندین شبکه از دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. همچنین برخی از دستگاه‌های (MiFi) به شما امکان می‌دهند تا حداکثر 10 دستگاه را به طور همزمان در یک هات‌اسپات قرار دهید که اگر بخواهید برای هر دستگاه جداگانه شارژ کنید، مقرون به صرفه تر است. درست است که لپ تاپ‌ها برای مصارف خانگی عالی هستند، اما می‌توانید از این دستگاه در سفر استفاده کنید و سیگنال تلفن را می‌توان با استفاده از دستگاه Wi-Fi در هر مکانی به یک شبکه بی‌سیم متصل کرد. با استفاده از دستگاه Mifi می‌توانید به دستگاه‌های 3G و اینترنت 4G متصل شوید. به جای پرداخت هزینه اینترنت در هتل، می‌توانید از یک دستگاه Wi-Fi برای آنلاین نگه داشتن فرزندان خود در تمام طول روز استفاده کنید.

با این دستگاه می‌توانید (4G) را به دستگاه (3G) متصل کنید. اگر از تلفنی استفاده می‌کنید که از شبکه (4G) پشتیبانی نمی‌کند، این دستگاه به شما کمک می‌کند سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

سرعت دانلود با این دستگاه افزایش می یابد. حتی اگر گوشی شما از شبکه (4G) پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از این دستگاه برای آپلود سریع‌تر و بهتر استفاده کنید.

اگر (mifi) شما از (microSD SD) پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را با همه دستگاه‌های متصل به تلفن خود به اشتراک بگذارید. این قابلیت بسیار ساده است و برای کاربرانی که از حافظه قابل ارتقا استفاده نمی‌کنند مناسب است.

mifi

تفاوت بین روتر (MIFI) و روتر (WIFI) چیست؟

گفتیم که mifi می‌تواند از طریق نقطه اشتراک گذاری به اینترنت وایرلس متصل شود. دستگاهی که به این هدف دست می‌یابد (Mifi Router) یا (Mifi Router) نامیده می‌شود. Wi-Fi یک اتصال بی سیم به اینترنت را از طریق یک نقطه اشتراک گذاری ثابت فراهم می‌کند. تفاوت اصلی این دستگاه این است که Mifi علاوه بر اتصال WLAN از اتصال سلولی نیز پشتیبانی می کند، اما دستگاه‌های WiFi از اتصال سلولی پشتیبانی نمی‌کنند. در نتیجه با این دستگاه می‌توانید به راحتی از هر جایی به اینترنت دسترسی داشته باشید و از این دستگاه برای جلوگیری از هزینه‌های بالای اینترنت استفاده کنید.

 

 

 

 

منبع 

https://bit.ly/3xXMAKIhttps://cutt.ly/lYgz1LUhttps://tinyurl.com/37c53h3a

MiFi price، مودم w06، مودم الکاتل EE70، مودم e6878، مودم ac800s، قیمت مودم، مودم uq، مودم هواوی e5576، مودم اپتوس، مودم ۴٫۵g قابل حمل یوکیو هوآوی مدل speed wifi next w05، مودم 3.5 g مدل e303 به همراه روتر، مودم zte mf180، مودم فلشی، مودم یو اس بی zte، مودم asiacell ،E303