0
محتویات سبد خرید
  • 1066
  • 1184 مرتبه
خطرات وای فای عمومی _ (قسمت دوم)

خطرات وای فای عمومی _ (قسمت دوم)

07 آذر 1400

در مقاله قبلی به شرح خطرات ناشی از استفاده وای فای عمومی پرداخیتم. در این مقاله به موارد زیر می پردازیم

اگر نیاز به استفاده از وای فای عمومی دارید، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود در برابر این تهدیدات انجام دهید. برخی از آن‌ها موثرتر از سایرین هستند، اما خوب است به خاطر داشته باشید که هکرها معمولاً مسیری با کمترین مقاومت را هدف قرار می‌دهند. اگر اقداماتی را برای محافظت از خود انجام داده باشید، آن‌ها به احتمال زیاد به سمت هدف آسان‌تری حرکت خواهند کرد.

1- هیچ چیز خصوصی را به اشتراک نگذارید

در مرحله اول، اگر مجبور هستید به یک شبکه وای‌فای عمومی و بدون هیچ گونه اندازه گیری حفاظتی وصل شوید، مطمئن شوید که هیچ چیز خصوصی را به اشتراک نگذارید یا وارد وب سایت‌های حساسی نشوید. مرور خود را به حداقل برسانید، ایمیل یا سایر سرویس‌های پیام رسان خود را بررسی نکنید و بلافاصله پس از یافتن اطلاعات مورد نیاز خود، از وای‌فای عمومی جدا شوید.

2- از سرویس VPN استفاده کنید

یک شبکه خصوصی مجازی یا سرویس VPN هر چیزی را که از طریق شبکه WiFi ارسال و دریافت می‌کنید، رمزگذاری می‌کند. صرف نظر از اینکه شبکه WiFi یا وب سایتی که به آن دسترسی دارید از رمزگذاری پشتیبانی می‌کند، رمزگذاری می‌شود. با یک VPN، از طریق یک اتصال رمزگذاری شده به سرور VPN متصل می‌شوید و هر کاری که انجام می‌دهید از طریق آن سرور هدایت می‌شود. هر کسی که بخواهد آن اطلاعات را استراق سمع یا رهگیری کند، به هر حال قادر به خواندن آن نخواهد بود.

vpn

 

 

 

 

 

 

 

3- از احراز هویت (2) عاملی استفاده کنید

بسیاری از وب‌سایت‌هایی که با اطلاعات حساس سروکار دارند از یک ویژگی امنیتی به نام احراز هویت دو عاملی (2FA) استفاده می کنند. این یک روش احراز هویت ثانویه است که در کنار رمز عبور شما کار می‌کند. این برنامه از یک برنامه تخصصی روی تلفن هوشمند شما مانند Google Authenticator یا پیامک استفاده می‌کند تا پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، یک کد منحصر به فرد برای شما ارسال کند. اگر یک هکر موفق شود اطلاعات ورود شما را بدزدد، باز هم نمی‌تواند بدون آن کد (2FA) وارد شود.

4- از داده‌های تلفن همراه یا هات‌اسپات موبایل استفاده کنید زیرا

ایمن‌ترین راه برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی وای فای عمومی در وهله اول اجتناب از آن است. به جای اتصال به (WiFi) عمومی، توصیه می‌کنیم از اتصال داده تلفن همراه استفاده کنید. می‌توانید این کار را با یک راه‌حل eSIM دیجیتال، یک سیم کارت فیزیکی بین‌المللی سفر یا یک‌هات اسپات تلفن همراه برقرار کنید. جدیدترین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از ‌(eSIM) دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و نیاز به سیم‌کارت‌های فیزیکی اضافی را ندارند. راه‌حل‌هایی مانند برنامه (Goodspeed) برای (iPhone) و (iPad)، اتصال ایمن و مطمئن را بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت فیزیکی یا حمل دستگاه فیزیکی اضافی، فراهم می‌کنند. هنگامی که نیاز به ارائه یک اتصال اینترنتی ایمن به چندین دستگاه وجود دارد، یک هات‌اسپات قابل حمل، مانند‌هات اسپات موبایل (Goodspeed 4G) می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

هات‌ اسپات

 

 

 

 

 

 

هات‌اسپات‌های موبایل را می‌توان بین کاربران مختلف به گردش درآورد و بنابراین راه حل‌های خوبی برای کسب و کارها هستند. روش‌های ذکر شده در بالا به شما یک اتصال خصوصی می‌دهد که بسیار امن تر از استفاده از اتصال عمومی است. در بسیاری از موارد، از آن‌جایی که شما ارتباط را با شخص دیگری به اشتراک نمی‌گذارید، بسیار سریع‌تر نیز خواهد بود از خود راضی شدن خودداری کنید. قابل درک است که راحتی استفاده از (WiFi) عمومی گاهی اوقات سخت است. با این حال، خطرات وای‌فای عمومی باید شما را وادار کند تا دو بار در مورد استفاده از آن‌ها فکر کنید، حداقل برای هر نوع اطلاعات حساس. مطمئن شوید که اجازه ندهید خود را فریب دهید. با خدمات اینترنت جهانی شخصی Goodspeed، می‌توانید از اینترنت در سطح جهانی به شیوه‌ای راحت و بدون خطراتی که ممکن است هنگام استفاده از (WiFi) عمومی رخ دهد، استفاده کنید.

 

 

 

منبع

 https://bit.ly/3nZqkwDhttps://cutt.ly/ET017fahttps://tinyurl.com/3bhpurw6 

ضرر وای فای بیشتر است یا اینترنت گوشی، عبور امواج وای فای از دیوار، خرید محافظ اشعه وای فای، چگونه از خطرات وای فای در امان بمانیم، ایا سیب زمینی امواج وای فای را میگیرد، عوارض وای فای در خانه، مضرات وای فای هنگام خواب، فواید وای فای، جلوگیری از خطرات وای فای در بارداری، ضرر وای فای بیشتر است یا اینترنت گوشی، چگونه از خطرات وای فای در امان بمانیم، عبور امواج وای فای از دیوار، عوارض وای فای در خانه