0
محتویات سبد خرید
  • 1006
  • 762 مرتبه
خدمات کامپیوتری OEM/ODM چیست؟

خدمات کامپیوتری OEM/ODM چیست؟

18 شهریور 1400

 تفاوت بین OEM و ODM و خدماتی که ارائه می‌دهند چیست؟

اگر به اندازه کافی با کامپیوترهای صنعتی همگام بوده‌اید، به احتمال زیاد حداقل یکبار اصطلاحات OEM و ODM را شنیده‌اید. با این حال، درک تفاوت این خدمات و کاربرد آن‌ها معمولاً وسیع‌تر و پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

OEM چیست؟

OEM (سازنده تجهیزات اصلی) به شرکتی اطلاق می‌شود که اجزای تولید شده توسط شرکت‌های دیگر را خریداری کرده و آن‌ها را در یک محصول تکمیل شده بزرگتر برای مشتریان خود ادغام می‌کند. اصل در این مورد به معنی "جدید و متفاوت" یا "کپی نیست" است. بنابراین OEM ها چندین قطعه و زیر مجموعه‌های مختلف مینی کامپیوتر (و اغلب نرم افزارهای سفارشی خود) را ترکیب می‌کنند تا محصول اصلی خود را ایجاد کنند. محصولات رایانه‌ای نصب شده همان طور که در بالا توضیح داده شد، ساخته شده‌اند تا به تولیدکنندگان OEM فروخته شوند. این امر با محصولات خرده فروشی در تضاد است زیرا به نفع مشاغل B2B در مقادیر زیاد به فروش می‌رسد، نه خود کاربران نهایی. به دلیل این تفاوت، محصول OEM در بسته بندی فله به جای بسته بندی خرده فروشی به فروش می‌رسد، معمولاً اطلاعات مارک تجاری عرضه کننده را ندارد و حتی می‌توان با مارک تجاری سفارشی طرف خرید سفارش داد.

OEM

 

 

 

 

OEM برای شرکت‌هایی که تجهیزات کامپیوتری اصلی تولید می‌کنند و همچنین شرکت‌هایی که آن‌ها را خریداری می‌کنند به یک تجارت بزرگ تبدیل شده‌ است. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که خدمات OEM می‌تواند با ایجاد سیستم‌های کامپیوتری و منابع مخصوص نیازها و خواسته‌های شرکت‌ها به طریقی که از طریق کانال‌های استاندارد خرده فروشی ارائه نمی‌شود، به نفع هر دو گروه باشد.

ODM چیست؟

ODM (سازنده اصلی طراحی) خدماتی است که توسط تولیدکنندگان لوازم رایانه ارائه می‌شود، جایی که طراحی محصولات توسط مشتری یا فروشنده تعیین می‌شود نه تولید کننده. در بیشتر موارد، پروژه های ODM توسط یک مدیر حساب اداره می‌شود که از طریق طراحی اولیه تا حمل و نقل، تدارکات و نگهداری به مشتری و فروشندگان کمک می‌کند.

ODM

 

 

 

 

چرا خدمات OEM/ODM را انتخاب می‌کنیم؟

خدمات OEM و ODM مزایای تامین رایانه بسیار سفارشی و سایر مزایایی را ارائه می‌دهند که بسیار فراتر از خرید اولیه مانند نظارت بر تدارکات، تعامل با فروشندگان و پشتیبانی بسیار با ارزش مشتری است. با سفارش این خدمات، مشتریان قادر به دریافت سیستم‌های رایانه‌ه‎ای سفارشی ساخته شده بر اساس نیازهای خاص خود در سطح برد (سفارشی سازی طرح و عملکرد (Mother Bord) و سطح سیستم (طراحی کلی و مشخصات) هستند.

ODM و OEM

 

 

 

 

در پروژه‌های OEM/ODM که به سیستم‌های کامپیوتری کاملاً سفارشی نیاز دارند، شرکت‌های تولید کننده معتبر می‌توانند طیف وسیعی از خدمات را برای برآوردن این خواسته‌ها ارائه دهند، مانند:

• مارک گذاری و برچسب زدن

• بسته بندی سفارشی

• توسعه سیستم عامل سفارشی

• مهندسی سخت افزار

• آزمایشات زیست محیطی و نظارتی