0
محتویات سبد خرید
  • 1026
  • 1003 مرتبه
4 دلیل که دیگر نیازی به لپ تاپ ندارید

4 دلیل که دیگر نیازی به لپ تاپ ندارید

24 مهر 1400

وزن، اندازه و قابلیت حمل از متداول‌ترین دلایلی است که مردم لپ تاپ  خریداری می‌کنند. یک لپ تاپ استاندارد مدرن بین 2 تا 4 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی می‌توانید آن را در هر جایی که می‌خواهید حمل کنید.

اما مردم در واقع از لپ تاپ خود برای چه کاری استفاده می‌کنند؟

اکثریت زیادی در یکی از دسته‌های زیر تولید موسیقی، تدوین ویدئو و فیلم، پردازش کلمه، بازی یا سرگرمی‌های غیرفعال قرار می‌گیرند. فعالیت‌هایی که اگر به دسته‌های کلی تری تقسیم شوند، می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های دیگر بهتر انجام شوند. برای قابلیت حمل، تبلت‌ها بهترین هستند. تبلت‌ها به طور کلی ارزان‌تر از لپ تاپ‌ها هستند، وزن کمتری دارند، برای حمل و نقل و حرکت در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانند اکثر عملکردهایی را که یک کاربر لپ تاپ در سفر باید انجام دهد، انجام دهد. علاوه بر این، عمر باتری آن‌ها بهتر است، برنامه‌ها اغلب ارزان‌تر از نرم افزارهای کامپیوتری هستند و تبلت‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند ورودی لمسی، سنسورهای حرکت، داده‌های GPS و دوربین‌های داخلی هستند. اگر در حال سفر هستید و نیاز به بهره وری دارید، می‌توانید یک صفحه کلید برای رایانه لوحی خود خریداری کرده و از یکی از بی‌شمار برنامه‌های اداری موجود در فروشگاه Google Play یا Apple App Store استفاده کنید.

جدول مقایسه

 

 

 

 

 

 

در سال 2015، 332 میلیون تبلت بیشتر از کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ فروخته شد (323 میلیون).

رشد فقط ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود 406 میلیون تبلت تا سال 2017 در مقابل 319 میلیون رایانه رومیزی و لپ تاپ به فروش برسد.

لپ تاپ

 

 

 

 

 

 

برای بهره وری، رومیزی بهتر است اگر قصد دارید حجم زیادی از کار را انجام دهید، احتمالاً این کار را از خانه یا محل کار خود انجام می‌دهید و باید از یک میز کار استفاده کنید.

مزایای دسکتاپ‌ها:

1- دسکتاپ‌ها مقرون به صرفه‌تر از لپ تاپ‌ها هستند، در درجه اول به این دلیل که اجزای مینیاتوری لپ تاپ قیمت بالاتری دارند. با دسکتاپ، با همان قیمت، قدرت بیشتری دریافت می‌کنید.

2- بسیاری از لپ تاپ‌ها فشار بر پشت، گردن و مچ دست شما وارد می‌کنند زیرا صفحه کلیدها کوچکتر هستند و در نهایت شما روی صفحه قوز کرده‌اید.

3- در دسکتاپ، مانیتور در سطح چشم است و می‌توانید هر صفحه کلیدی را که برای شما راحت تر است انتخاب کنید. هیچ لپ تاپی نمی‌تواند با اندازه مانیتور رومیزی مقایسه شود، به این معنی که پنجره‌های بیشتری روی صفحه وجود دارد و تعویض برنامه کمتر است.

4- رایانه‌های رومیزی همچنین در مورد گرم شدن بیش از حد مزیت دارند زیرا دارای تهویه بهتر هوا هستند.

5- ارتقاء کامپیوترهای رومیزی ساده‌تر است، زیرا افزودن قطعات آسان‌تر است و آن‌ها دستگاهی مناسب برای گیمرها هستند.

برای سرگرمی، پخش کننده‌های رسانه دیجیتال را انتخاب کنید زیرا:

وقتی صحبت از پخش فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و موسیقی می‌شود، پخش کننده‌های رسانه دیجیتال جایگزین بهتری برای هر لپ تاپ هستند. بله، می‌توانید بر روی لپ تاپ خود به Netflix ،Hulu و YouTube دسترسی داشته باشید، اما ویدیو یا روی یک صفحه کوچک نمایش داده می‌شود یا باید کابل های HDMI را پیکربندی کرده و لپ تاپ خود را متعادل کنید تا در تلویزیون مشاهده شود. از بین دستگاه‌های پخش کننده رسانه موجود، با رومیزی Roku بهترین راه حل است. با پشتیبانی Miracast، می‌توانید صفحه رومیزی خود را به صورت بی‌سیم از Roku روی تلویزیون خود پخش کنید. با استفاده از برنامه Plex بومی، می‌توانید کل کتابخانه ویدئوی خود را در تلویزیون مشاهده کنید. Roku هزاران کانال خصوصی را ارائه می‌دهد که بیش از محتوای موجود برای دسترسی به لپ تاپ است. این دستگاه همچنین دارای برنامه‌هایی برای Netflix ،Amazon Video ،Google Play ،Spotify و Hulu است که استفاده از تمام خدمات اشتراک درخواستی شما را آسان می‌کند.

برای داده‌ها، یک درایو ذخیره سازی شبکه موجود است زیرا:

از آنجا که به ندرت می‌توان شخصی را پیدا کرد که فقط یک دستگاه داشته باشد، فکر نگه داشتن تمام رسانه‌های شخصی در یک ابزار قدیمی است. این کار پشتیبان گیری از داده‌ها را بیش از آنچه باید پیچیده می‌کند، مجموعه‌ها راقطعه قطعه می‌کند، مدیریت فایل‌ها را بسیار سخت تر می‌کند و این بدان معناست که شما نمی‌توانید هر زمان دقیقاً به آنچه می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. با استفاده از دستگاه سرور متصل به شبکه (NAS) ، می‌توانید به فایل‌های ذخیره شده در هر ابزاری از طریق اینترنت دسترسی پیدا کنید، و این امکان را برای یک مکان متمرکز برای همه رسانه‌های شخصی فراهم می‌کند. این روش برای به اشتراک گذاشتن چاپگرها، اسکنرها و دوربین‌ها ارائه می‌دهد. بسیاری از فناوری Redundant Array of Independent Disks (RAID) برای ایجاد پشتیبان گیری خودکار استفاده می‌کنند. اگر به اندازه کافی از فناوری مطلع هستید، می‌توانید NAS خود را برای دسترسی از راه دور FTP تنظیم کنید، به این معنی که دسترسی کامل به همه پرونده‌ها و داده‌های شما از هر کجا امکان پذیر است.

شما چی فکر می‌کنید؟

آیا لپ تاپ خود را برای دستگاه‌های ذکر شده کنار می‌گذارید؟

آیا از دستگاه های جدیدتر همچون مینی کامپیوترها استفاده می‌کنید؟