0
محتویات سبد خرید
  • 1016
  • 1614 مرتبه
مقایسه هارد دیسک وسترن دیجیتالی سبز و آبی

مقایسه هارد دیسک وسترن دیجیتالی سبز و آبی

04 مهر 1400

رقابت SSDها در طول چند سال گذشته بسیار داغ تر شده‌ است.برای مدتی طولانی هارد درایو وسترن دیجیتال در حالت جامد،بازار را در دست خود داشته است و با کاهش قیمت NAND، چندین رقبای دیگر از جمله وسترن دیجیتال توانسته‌اند وارد این بازار شوند. وسترن دیجیتال دارای دو درجه مصرف کننده درایو 2.5 اینچی می‌باشد، درایو حالت جامد وسترن دیجیتال سبز و درایوهای حالت جامد وسترن دیجیتال آبی است. هنگام خرید سخت افزار، قیمت آن نباید تنها عامل موثر در خرید شما باشد. گرچه صرفه جویی در پول همیشه یک مزیت محسوب می‌شود، اما خرید هارد درایوهای با کیفیت پایین می‌تواند باعث از دست رفتن داده‌های شما شود.

در این مقاله، ما قصد داریم تفاوت‌های SSD WD Blue ،‌ SSD WD Green را باهم بررسی کنیم.

کدام درایو حالت جامد WD را خریداری کنیم؟

برای استفاده گسترده از رایانه: WD Blue SSD

شروع قیمت: 49.96 دلار

هارد درایو وسترن دیجیتال آبی بهترین اس اس دی 2.5اینچی است که توسط شرکت Western Digital ساخته شده‌است. این درایو حالت جامد یک گزینه عالی برای ادیت ویدیو، ویرایش عکس یا بازی است.

برای استفاده اولیه از رایانه: WD Green SSD

شروع قیمت: 39.78 دلار

WD Green SSD از هارد دیسک‌های درجه مصرف کننده استاندارد، یک پله بالاتر هستند. سری سبز نباید برای اهداف گسترده و سنگین استفاده شود. در واقع ما توصیه می‌کنیم که از خرید این درایو دیجیتال خودداری کنید مگر اینکه واقعا بودجه کافی نداشته باشید.

هارد وسترن دیجیتال آبی

 

WD Blue در مقابل SSD جدول مقایسه کلی:

مشخصات مقایسه شده WD Blue SSD WD Green SSD
استفاده در نظر گرفته شده استفاده گسترده از کامپیوتر استفاده اولیه از کامپیوتر
رتبه بندی عملکرد 3 از 5 2 از 5
رتبه بندی ارزش خرید 4 از 5 3 از 5
قیمت اصلی 50$-249$ 40$ – $92
حجم‌های موجود 250GB, 500GB, 1TB, 2TB 120GB, 240GB, 480GB

در جدول بالا،ما تفاوت‌های اساسی بین دو سری درایو نوری سبز و آبی وسترن دیجیتال را نشان داده‌ایم. همان طور که مشاهده می‌کنید، بین این دو درایو حالت جامد، تفاوت زیادی وجود دارد که تفاوت عملکرد قابل توجهی بین دو درایو را نشان می دهد. سری سبز فقط باید برای محاسبات اولیه و ساده استفاده شود. در استفاده‌های سنگین، نه تنها عملکرد درایو سبز محدود می‌شود، بلکه نگهداری داده‌های خود را نیز به خطر می‌اندازد. توصیه می‌شود حتی کاربرانی که فقط از رایانه برای کارهای اساسی و اولیه استفاده می‌کنند به دلیل قابل اطمینان بودن و عملکرد بیشتر، یک درایو Blue خریداری کنند. این امر به ویژه با تفاوت قیمت نه‌چندان زیاد، بسیار مشهود است.

تفاوت های فنی کلیدی:وسترن دیجیتال سبز در مقابل آبی:

مشخصات مقایسه شده WD Blue SSD WD Green SSD
محدوده ظرفیت 250GB, 500GB, 1TB, 2TB 120GB, 240GB, 480GB
سرعت خواندن متوالی 545 MB/s 545 MB/s
فرم فاکتور 2.5 inch 2.5 inch
سرعت رابط 6 Gb/s 6 Gb/s
دوره گارانتی شرکتی 3 سال 3 سال
دمای کارکرد 0 تا 70 درجه سانتیگراد 0 تا 70 درجه سانتیگراد
طول عمر (بر حسب ساعت) حداکثر 1.75 میلیون ساعت حداکثر 1.0 میلیون ساعت

همان‌طور که در جدول مقایسه بالا مشاهده می‌کنید، به نظر نمی‌رسد که تفاوت زیادی بین این دو درایو وجود داشته باشد. گرچه اگر با دقت نگاه کنید می‌بینید که تفاوتی در طول عمر مفید این دو دستگاه وجود دارد.

شاید بپرسید که این مسئله چه اهمیتی دارد؟

این مسئله را به عنوان کیفیت درایو ها در نظر بگیرید.آیا با چنین تفاوت قیمت کمی (ترجیح می‌دهید یک درایو با تقریبا نیمی از طول عمر دیگر خریداری کنید؟)

در مورد هارد دیسک‌ها، بهتر است اطلاعات خود را ایمن نگه دارید تا خطر از بین رفتن اطلاعات شما کمتر شود. به هر حال خرابی درایو معمولاً بدون اطلاع قبلی رخ می‌دهد. اندازه طول عمر مفید هارد دیسک، بیان می‌کند که می‌تواند حداکثر چند ساعت دوام بیاورد. درایو حالت جامد آبی وسترن دیجیتال تقریبا 75 درصد طول عمر بیشتری نسبت به مدل سبز آن دارد. اگر قصد ذخیره اطلاعات مهم در درایو جدید خود در مینی کامپیوتر خود را ندارید، شاید چند دلار صرفه جویی شده ارزش آن را داشته باشد که به عنوان مثال در دراز مدت افراد بیشتر، ترجیح می‌دهند چند دلار اضافی را برای رانندگی با کیفیت بهتر خرج کنند.

هدف در نظر گرفته شده برای WD Blue SSD (بهترین گزینه برای کاربران قدرتمند)

اس اس دی وسترن دیجیتال آبی محرک خرید برای کسانی است که به دنبال ذخیره فایل های مهم و استفاده از برنامه های سنگینی هستند، که به درایو شما فشار وارد می‌کنند. یا به دنبال هارد درایوی با قابلیت اطمینان و طول عمر بیشتر هستند. با طول عمر 75 درصد بیشتر از سری سبز، نمی‌توان با کمی بیشتر هزینه بیشر برای کیفیت بهتر مخالفت کرد. همانطور که در جدول بالا مشخص است، WD Blue Drive از کیفیت بهتری برخوردار است و میزان خرابی کمتری نسبت به درایو Green خواهد داشت.

کاربرد‌های WD Green SSD:

اس اس دی وسترن دیجیتال سبز کاربردهای خود را دارد. اگر کاربر به اطلاعات ذخیره شده در درایو اهمیت ندهد، ممکن است ارزش صرفه جویی چند دلاری پول را داشته باشد. کسی که تصمیم می‌گیرد این درایو را خریداری کند، نباید برنامه‌های پرمصرف و سنگین را اجرا کند. این درایو فقط برای استفاده در برنامه‌های اساسی در نظر گرفته شده است. به خاطر داشته باشید که این سری SSD با کمترین هزینه ممکن ساخته شده‌است. این بدان معناست که در سری Green از قطعات با کیفیت پایین استفاده می‌شود و بنابراین خطر خرابی بالاتری دارد. کاربرد این درایو در استفاده های سبک، نگهداری فایل های نه چندان مهم و راه اندازی اولیه دسکتاپ است.

هارد وسترن دیجیتال سبز

آیا درایو وسترن دیجیتالی سبز یا آبی؟

به طور خلاصه تفاوت بین درایوهای حالت جامد 2.5 اینچی وسترن دیجیتال را بیان کنید. همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، وسترن دیجیتال گام‌های بلندی برای ورود به بازار رقابتی و ارائه بهترین محصولات با کمترین قیمت ممکن برداشته است. درباره درایو های سبز و آبی این شرکت، تفاوت 750,000 ساعت طول عمر قابل اطمینان بیشتر، تنها 10 دلار است. مطمئناً مصرف كنندگانی كه به دنبال كاهش حداكثر مبلغ ممكن برای خرید درایو اس اس دی هستند، می‌توانند با خرید WD Green Drive مقداری پول پس انداز کنند. گرچه ما هرگز سری سبز را در مقابل سری آبی را به مشتریان خود توصیه نمی‌کنیم.