0
محتویات سبد خرید

  • 1034
  • 1075 مرتبه
تفاوت بین VPN و پروکسی چیست؟

تفاوت بین VPN و پروکسی چیست؟

11 اسفند 1400

پروکسی و vpn دو ابزار امنیت وب هستند اما آیا از هم متفاوت هستند؟ 

هر دو به شما این امکان را می‌دهند که وب را به طور ناشناس مرور کنید و به محتوایی دسترسی داشته باشید که در دسترستان نیستند. با این حال، آن‌ها در نحوه کار کاملاً متفاوت هستند. ما در این مقاله به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم. 

هنگامی که از اینترنت استفاده می‌کنید، سرورهای پروکسی نقش یک واسطه را ایفا می‌کنند و بین دستگاه خود و سرورهای وب سایت‌هایی که به آن‌ها دسترسی دارید ارتباط برقرار می‌کنند. ترافیک اینترنتی شما به پروکسی ارسال می‌شود، که اطلاعات درخواستی را بازیابی کرده و برای شما ارسال می‌کند.

فهرست مطالب

پروکسی

پروکسی دو عملکرد اصلی را انجام می دهد. ابتدا می‌توانید محدودیت‌های جغرافیایی را دور بزنید. به عنوان مثال، اگر در ایالات متحده یا انگلستان زندگی می‌کنید و به کشور دیگری سفر می‌کنید، بعید است که بتوانید از اشتراک‌های دیجیتالی خود مانند Hulu یا BBC iPlayer (یا حتی فهرست Netflix منطقه خود) استفاده کنید. اما اگر به سرور پروکسی مستقر در کشور خود پیوند دهید، می‌توانید به اشتراک خود دسترسی پیدا کنید زیرا به نظر می‌رسد که هنوز در انگلستان هستید. ثانیاً، پروکسی‌ها مرور وب ناشناس را فعال می‌کنند، زیرا آدرس IP شما را پنهان می‌کنند و به دلیل اینکه ترافیک اینترنت شما به جای رایانه شما در پروکسی ذخیره می‌شود.

VPN

VPNها مانند پروکسی‌ها هستند، آن‌ها آدرس IP شما را می‌پوشانند و تمام ترافیک اینترنت شما را به سرور راه دور ارسال می‌کنند تا بتوانید به محتوای محدود جغرافیایی دسترسی داشته باشید.

 اما همچنین ناشناس به مرور وب بپردازید. ما در مقاله اختصاصی خود به این جزئیات می پردازیم و به این سوال که VPN چیست پاسخ می‌دهیم.

وی پی ان

 

تفاوت VPNها و پروکسی‌ها در چیست؟

تفاوت اصلی بین پروکسی و وی پی ان، این است که پروکسی‌ها فقط ترافیک برنامه‌ها را تغییر مسیر می‌دهند، در حالی که VPN ها می‌توانند این کار را برای کل سیستم عامل انجام دهند. از دیدگاه امنیتی، سرورهای پروکسی به طور کلی کمتر از VPNها ایمن هستند. در حالی که برای مرور وب ناشناس و دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی عالی هستند. داده‌های شما را رمزگذاری نمی‌کنند زیرا به سرور دیگری ارسال می‌شود و می‌توانند در برابر حملات سایبری آسیب پذیر باشند.

مالک سرور پروکسی همچنین ممکن است بتواند داده‌های شما (و حتی آدرس ISP شما) را مشاهده کند زیرا رمزگذاری نشده است. از سوی دیگر ، VPNهایی مانند ExpressVPN از تونل‌های کاملاً رمزگذاری شده استفاده می‌کنند و به طور کلی در محافظت از داده‌های شما بهتر عمل می‌کنند. در حالی که رمزگذاری قطعاً چیز خوبی است، زمان لازم برای رمزگذاری ترافیک اینترنت بین دستگاه شما و یک سرور از راه دور ممکن است باعث کندتر شدن اتصال شود.

پروکسی

مکان سرور VPN نیز می‌تواند عملکرد را مختل کند، اما خدمات ممتاز تمایل به حل این مسائل دارند. به علاوه، پروکسی‌ها همچنین می‌توانند از عملکرد کند رنج ببرند. مانند VPNها ، آن‌ها به مدتی نیاز دارند تا ترافیک اینترنت شما را تغییر مسیر دهند. علاوه بر این، بارگیری خدمات پروکسی اغلب رایگان است و احتمالاً از ترافیک دیگران پر خواهد شد.

در هر صورت ، اگر می‌خواهید به دنبال یک پروکسی یا VPN بروید، قطعاً ارزش این را دارد که حق بیمه را در نظر بگیرید، برای گزینه‌هایی که قدرتمندتر هستند و ویژگی‌های بیشتری دارند VPN رایگان در خدمت یک هدف است، اما دارای جنبه‌های منفی مانند محدودیت استفاده از داده‌ها نیز می‌باشد. تبلیغات تهاجمی در مقایسه با پروکسی‌ها ، VPN ها اغلب ویژگی های بیشتری را بسته بندی می کنند.

مواردی مانند سوئیچ kill یکپارچه، سرورهای سراسر جهان، حفاظت از نشت DNS و امنیت سطح سیستم عامل به این معنی است که آن‌ها از پروکسی‌ها قوی‌تر هستند.

VPN‌ها انتخاب بهتری هستند بنابراین، کدام را باید انتخاب کنید؟

اگر می‌خواهید آدرس IP خود را برای مرور ناشناس وب و دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی مخفی کنید ، پروکسی‌ها خوب هستند. با این وجود، شایان ذکر است که VPNها نه تنها ایمن‌تر هستند، بلکه در سطح برنامه محدود نمی‌شوند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر را دارند. برای اطمینان از اینکه بهترین خدمات را برای نیازهای خود اعم از جریان، تورنت، بازی یا هر چیز دیگر و همچنین مقرون به صرفه‌ترین قیمت دریافت می‌کنید، راهنمای ما را برای بهترین ارائه دهندگان VPN که می‌توانید امروز دریافت کنید، بررسی کنید.

منبع

b2n

bit

پروکسی برای کامپیوتر، لینک پروکسی، پروکسی رایگان، پروکسی برای تلگرام، پروکسی قوی، کانال پروکسی، کانال پروکسی دائمی تلگرام، لیست پروکسی پرسرعت