0
محتویات سبد خرید
  • 1127
  • 724 مرتبه
سرعت کامپیوترها بیشتر است یا مینی کامپیوترها؟

سرعت کامپیوترها بیشتر است یا مینی کامپیوترها؟

12 اسفند 1400

همواره پایین آمدن سرعت کامپیوترها، یکی از عوامل نارضایتی کاربران بوده است. هر سیستم کامپیوتری عمر مخصوص به خود را دارد. در ابتدا که سیستم خود را خریداری کردید شما به سادگی و به راحتی با کامپیوتر خود کار می‌کنید. زیرا سرعت کامپیوترها به دلایل مختلف با گذشت زمان کاهش می یابد. بنابراین اجرای برنامه‌ها به تاخیر می‌افتد و انجام کار در این مواقع بسیار مشکل است. 

شاید چیزی بیش از حد از منابع سیستم و کامپیوتر شما در حال استفاده است. به عنوان مثال، یک جزء می تواند CPU را بیش از حد در گیر کند یا یک برنامه می‌تواند حافظه زیادی را اشغال کند و ...

فهرست مطالب

مزایای یک مینی کامپیوتر

خرید مینی کامپیوتر اگر از کمپانی معتبری باشد، مشکل لگ و تاخیر سیستم حل می‌شود. امروزه اکثر مردم با کامپیوتر کوچک های پرسرعت آشنا هستند. برنامه ها در کسری از ثانیه در مینی کامپیوترهایی منصوب به زیروکلاینت‌ها و تین کلاینت‌ها اجرا می شود. این مینی پی سی ها از سرور استفاده می کنند.

همانطور که می‌دانید سرور  و داده‌های آن با تمام کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. هنگام اجرای هر برنامه دیگری، ما با یک کامپیوتر سر و کار نداریم، بلکه با یک سرور قدرتمند روبرو هستیم. این سرور برنامه را با سرعت بالا در زیروکلاینت پردازش می‌کند. سرور منابع خود را با سریع ترین سرعت در اختیار زیروکلاینت‌ها و کاربران قرار می‌دهد. بنابراین سرعت زیروکلاینت‌ها از سایر کامپیوترها و پی سی‌ها بیشتر است.

برای مثال سرعت اجرای یک برنامه آفیس در یک زیروکلاینت نیم ثانیه است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در کمترین زمان ممکن با مینی کامپیوتر خود کار کنید. کامپیوترهای کوچک و تین کلاینت‌ها اگر اورجینال باشند سرعت بالایی را دارند همچون مینی کامپیوترهای اچ پی و دل.

کامپیوتر کوچک

تین کلاینت‌ها به دلیل سازگاری سخت افزاری و استفاده از قطعات اورجینال سرعت بالایی دارند. در تین کلاینت‌های جدید می‌توانیم رم و هارد دیسک را ارتقا دهند. این عامل در افزایش سرعت بسیار موثر است.

درایوهای IDE با درایوهای NVME جایگزین شده‌اند. این جایگزینی هارد به خودی خود برای افزایش سرعت بسیار مفید است. پردازنده‌های جدید در مینی کامپیوترها بسیار قدرتمندتر از پردازنده‌های قدیمی هستند. تابع burst به پردازنده‌های مینی کامپیوتر جدید اضافه شده است. این ویژگی میزان استفاده از CPU را تنظیم می‌کند.

به این صورت است که مینی کامپیوتر شما در زمانی که به سرعت بالایی نیاز ندارد از حداقل توان خود استفاده می‌کند. زمان بوت و زمان نصب در مینی کامپیوترها دو عامل مهم هستند. این دو عامل کار شما را راحت و دلپذیر می‌کند.

زمان بوت شدن در کامپیوترهای کوچک

بوت کردن، فرآیند آماده سازی فایل‌های سیستم عامل برای استفاده کاربر است. فقط 7 ثانیه به مینی کامپیوتر فرصت دهید تا راه اندازی شود، که در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

این به شما امکان می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن به دسکتاپ دسترسی پیدا کنید. هنگام راه اندازی رایانه، زمان لود و بارگذاری سیستم عامل و درایور باید در نظر گرفته شود. در مقایسه با کامپیوترهای کوچک، این فرآیند بسیار زمان بر است. زمان بوت کامپیوتر حدود 80 ثانیه است، در حالی که در مینی پی سی‌ها به 7 ثانیه می‌رسد. پس با خرید مینی کامپیوتر در زمان خود صرفه جویی کنید.

زمان نصب برنامه‌ها در کامپیوترهای کوچک

با تعداد زیادی زیروکلاینت‌های متصل به سرور، فقط یک بار نیاز به نصب برنامه دارید. این برنامه بر روی سرور نصب شده است. برای این کار کافی است یک آدرس IP به زیروکلاینت اختصاص دهید تا سرور را نشان دهد. در این صورت می‌توانید به راحتی از سیستم خود با نام کاربری و رمز عبور تعریف شده استفاده کنید. این کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد.

برای خرید مینی کامپیوتر اینجا کلیک کنید.

منبع:

 bit.ly

cutt.ly

سیستم عامل تین کلاینت، قیمت تین کلاینت، تین کلاینت dell wyse 5060، تین کلاینت ارزان، تین کلاینت intel، تین کلاینت dell wyse 7020، تین کلاینت hp t630، تین کلاینت شیراز، سیستم عامل تین کلاینت، قیمت تین کلاینت، تین کلاینت dell wyse 5060، تین کلاینت ارزان تین کلاینت intel، تین کلاینت dell wyse 7020، تین کلاینت hp t630، سیستم عامل تین کلاینت

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    مقایسه بین مینی کامپیوترها و کامپیوتر همیشه جذابه.ممنون از مقاله های خوبتون