0
محتویات سبد خرید
  • 1110
  • 1406 مرتبه
کاربری مینی PC

کاربری مینی PC

12 اسفند 1400

فهرست مطالب

مینی پی سی (minipc) با استانداردهای امروزی یک اصطلاح نسبی است. این ماشین‌های قدیمی در دهه 1960 توسعه یافتند و در دهه 1980 با استفاده از رایانه‌های شخصی رایج شدند. مینی‌پی‌سی‌ها جایگزین فشرده ای برای کامپیوترهای بزرگ در آن زمان بودند.

مینی‌پی‌سی‌ها برای سه هدف اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. کنترل فرآیند

  2. مدیریت داده‌ها

  3. ارتباطات

Minipc

 

 

 

 

 

 

 

1. کنترل فرآیند با مینی‌پی‌سی‌ها

اغلب در تولید برای کنترل فرآیند استفاده می‌شوند. یک مینی‌پی‌سی که برای کنترل فرآیند استفاده می‌شود، وظیفه اصلی جمع آوری داده‌ها و ارائه بازخورد را بر عهده داشت. به عنوان مثال، کارخانه ها از کامپیوترهای کوچک برای نظارت بر فرآیند تولید استفاده می‌کردند. اگر هر بخشی از فرآیند کند، متوقف یا افزایش یابد، کامپیوترها تغییر را تشخیص داده و تنظیمات لازم را در سیستم انجام می‌دهند.

2. مدیریت داده‌ها در مینی‌پی‌سی‌ها

کامپیوترهای کوچکی که برای مدیریت داده‌ها استفاده می شوند می‌توانند داده‌ها را بازیابی کنند و یا اطلاعات را ذخیره کنند. به عنوان مثال، کامپیوتر PDP8 خریداری شده در بیمارستان Wesson Memorial در اسپرینگفیلد، ماساچوست در اوایل دهه 1970 برای ایجاد و ذخیره برنامه‌های پرتودرمانی برای بیماران و به عنوان پایگاه داده ای از تمام تومورهای بیمار و اطلاعات مرتبط استفاده شد.

3. پورتال ارتباطی در مینی‌پی‌سی‌ها

مینی‌پی‌سی‌ها نیز به عنوان ابزارهای ارتباطی در سیستم های بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به عنوان یک "پورتال" بین اپراتور انسانی و یک کامپیوتر یا CPU بزرگتر عمل می‌کردند. کاربر می‌تواند عملیاتی مانند بررسی خطا، نظرسنجی در رایانه‌های کوچک انجام دهد و سپس از دستگاه برای پیکربندی سیستم بر روی رایانه یا CPU استفاده کند. مینی‌پی‌سی مانند کامپیوترهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا وظایف خاصی را بهتر و کارآمدتر از انسان ها انجام می دهند. امروزه، کامپیوترهای کوچک اغلب به عنوان یکی از سطوح در رویکرد محاسبات سه لایه در نظر گرفته می شوند. نتایج یادگیری خاص در آزمایش‌های آزمایشگاهی و کاربردهای علمی، کامپیوترهای کوچک برای کنترل آزمایش‌ها و پردازش اطلاعاتی که تولید می‌کنند استفاده می‌شوند. مینی‌پی‌سی ابزار قدرت مندی برای خودکارسازی تولید و آزمایش محصولات هستند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای کنترل ماشین‌هایی مانند هواپیما و کشتی‌های بزرگ استفاده کرد.

محبوب‌ترین مینی‌کامپیوترها از نگاه کاربران به شرح زیر می‌باشد

 

 

 

منبع

bit.ly

cutt.ly

معایب مینی پی سی، قیمت مینی کامپیوتر، مزایا و معایب مینی کیس، خرید اقساطی مینی کیس، بهترین مدل مینی کیس، اسمبل مینی کیس، آیا مینی کیس برای بازی خوب است، قیمت مینی کیس، مینی کیس استوک ارزان، راهنمای خرید مینی کیس استوک، کاربرد مینی کیس، تعویض پاور مینی کیس، مزایا و معایب مینی کیس، مزایا و معایب مینی کیس، بهترین مینی کیس ها

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.