0
محتویات سبد خرید
  • 1122
  • 1741 مرتبه
آشنایی با تفاوت های مینی پی سی و کیس

آشنایی با تفاوت های مینی پی سی و کیس

13 اسفند 1400

در این مقاله به بررسی تفاوت‌های مینی‌پی‌سی و کیس می‌پردازیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که مینی پی سی همان کامپیوتر رومیزی کوچک‌تر است. با در نظر گرفتن این موضوع تا حدی درست است.

اما تفاوت عمل‌کرد در مقایسه با یک کامپیوتر رومیزی در چیست؟

فهرست مطالب

مینی‌پی‌سی چیست؟

مینی‌پی‌سی یک کامپیوتر در ابعاد بسیار کوچک است، برخی از تجهیزاتی که توسط دیگران استفاده نمی‌شود، همچون کارت گرافیک برداشته می شود و حجم مورد نیاز برای قرار دادن دیگر تجهیزات در یک کیس کوچک کاهش می‌یابد. همچنین مصرف دستگاه را کاهش می‌دهد و به منابع تغذیه ضعیف‌تر و کوچک‌تر نیاز دارد، یا حتی می‌تواند توسط یک آداپتور خارجی تغذیه شود. با این حال، به دلیل کمبود انرژی باتری برای کامپیوتر کوچک، می‌توان از پردازنده هایی با قدرت بالاتر برای عمل‌کرد بهتر استفاده کرد. علاوه بر این، این کامپیوتر به دلیل اندازه کوچکی که دارد، می تواند در فضاهای کوچک قرار گیرد، حتی می‌توان آن را در پشت مانیتوری که به آن متصل است نصب کرد. نکته دیگر در مورد این دستگاه‌ها این است که باید آن‌ها را به مانیتور، کیبورد و ماوس مجهز کنید.

Minipc

یک مینی‌پی‌سی چگونه کار می‌کند؟

در مینی‌پی‌سی (Mini PC) اجزای اصلی آن شامل مادربرد، CPU، حافظه پردازشی و حافظه داخلی است و مانند کامپیوترهای معمولی کار می‌کنند. تفاوت بین مینی‌پی‌سی و کیس‌کامپیوتر در این است که مینی‌پی‌سی‌ها به جای داشتن دستگاه های مجزا برای انجام فرآیندهای مختلف، تمامی فرآیندهای خود از جمله گرافیک، صدا و غیره را از طریق CPU خود اجرا می کنند.

مزایای Mini PC

دلایل زیادی برای تفاوت بین یک مینی‌کامپیوتر و یک کیس کامپیوتر وجود دارد که چرا بهتر است به جای لپ‌تاپ یا کیس‌کامپیوتر یک مینی‌پی‌سی داشته باشید.

1-اندازه کوچک مینی‌پی‌سی

یکی از واضح‌ترین دلایل تفاوت بین یک مینی پی سی و یک کیس‌کامپیوتر اندازه آن است که نه تنها آن را تقریباً قابل حمل می‌کند بلکه فضای بسیار کمی را روی میز شما اشغال می‌کند.

2-قیمت مینی‌پی‌سی

در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی، مینی‌پی‌سی با مشخصات مشابه از نظر قیمت نیز ارزان‌تر است.

3-انرژی کارآمد مینی‌پی‌سی

مینی‌پی‌سی از پردازنده‌هایی با مصرف انرژی کم‌تر نسبت به رایانه‌های خانگی استفاده می‌کند که در دراز مدت مصرف برق را کاهش می‌دهد.

4-عملیات بی‌صدا با Minipc

پردازنده‌های مینی‌پی‌سی به دلیل استفاده از پردازنده‌های کم مصرف به دمای خیلی بالایی نمی‌رسند و خیلی راحت خنک می‌شوند، بنابراین سیستم خنک کننده این پردازنده‌ها از فن استفاده نمی‌کند که باعث می‌شود این کامپیوترها بی صدا کار کنند. عمل‌کرد بی صدا مینی‌پی‌سی‌ها یکی دیگر از مزیت‌ها و تفاوت‌های مینی‌پی‌سی با کامپیوتر و لپ‌تاپ خانگی است.

مینی پی سی

معایب PC

مینی‌پی‌سی‌ها علاوه بر مزایایی که دارند در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی دارای معایبی نیز هستند.

1- قدرت محاسباتی کم‌تر در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها خیر، اما در مقایسه با دسکتاپ‌های دارای پردازنده‌های نسل و سری مشابه به دلیل مصرف کمتر CPU نسبت به دسکتاپ، مینی‌پی‌سی‌ها نیز قدرت پردازش کم‌تری دارند.

2-ناتوانی در انجام کارهای سنگین شما می‌توانید همه چیز را با یک کامپیوتر کوچک انجام دهید، اما نه به اندازه یک کامپیوتر حرفه‌ای. به عنوان مثال، می‌توانید ویدیوهای 8K را با یک کامپیوتر کوچک ویرایش و رندر کنید، اما سرعت آن بسیار کندتر از یک رایانه رومیزی قدرتمند است. یکی از تفاوت‌های مینی‌پی‌سی و کامپیوتر رومیزی این است که تجهیزات پردازشی اختصاصی مانند کارت گرافیک ندارد. کارت گرافیک بد برای بازی مناسب نیست و بدون کارت گرافیک، بازی روی کامپیوتر غیر ممکن می‌شود. البته شایان ذکر است که می‌توانید هر کارت گرافیکی را از طریق پورت Thunderboltروی مینی‌پی‌سی‌هایی مانند مینی پی سی‌های اینتل که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، متصل و استفاده کنید. اما این هزینه آن بیشتر است و ما در این مقایسه آن را در نظر نگرفتیم.

 

 

 

 

منبع

bit.ly

cutt.ly

معایب مینی پی سی، قیمت مینی کامپیوتر، مزایا و معایب مینی کیس، خرید اقساطی مینی کیس، بهترین مدل مینی کیس، اسمبل مینی کیس، آیا مینی کیس برای بازی خوب است، قیمت مینی کیس، مینی کیس استوک ارزان، راهنمای خرید مینی کیس استوک، کاربرد مینی کیس، تعویض پاور مینی کیس، مزایا و معایب مینی کیس، مزایا و معایب مینی کیس، بهترین مینی کیس ها

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.