0
محتویات سبد خرید

  • 1040
  • 1518 مرتبه
روش صحیح برای تبدیل کامپیوتر قدیمی به تین کلاینت چیست؟

روش صحیح برای تبدیل کامپیوتر قدیمی به تین کلاینت چیست؟

04 اسفند 1400

فهرست مطالب

هنگامی که آماده استقرار VDI هستید اما تعداد زیادی رایانه شخصی کاربران دارید، می‌توانید آن رایانه‌های شخصی را به تین‌کلاینت تبدیل کنید. اما شما باید این کار را به روش صحیح انجام دهید، در غیر این صورت مزایای کمتری از VDI خواهید دید. دسکتاپ‌های جدید ماشین‌های مجازی درخشانی هستند،

اما با PC‌ های قدیمی چه کار می‌کنید؟

جستجوی سریع اینترنتی در مورد اینکه با رایانه‌های شخصی قدیمی چه باید کرد، به پیشنهادهایی مانند تبدیل آن‌ها به سرورهای خانگی یا مراکز رسانه‌ای منجر می‌شود، اما هیچ یک از آن‌ها برای استفاده تجاری نیستند. 

تین کلاینت

معمولاً، شرکت‌ها می‌توانند رایانه‌های شخصی را تا زمانی که از کار بیفتند، به تین‌کلاینت تبدیل کنند.

اما روشی که یک PC قدیمی را به تین‌کلاینت تبدیل می‌کنید، تعیین می‌کند که آیا از مزایای تین‌کلاینت بهره‌مند می‌شوید یا خیر.

بهترین شیوه‌های تبدیل کامپیوتر به تین‌کلاینت

ساده‌ترین راه برای تبدیل کامپیوتر به مینی کامپیوتر یا تین‌کلاینت این است که تین‌کلاینت VDI خود را نصب کرده و یک میانبر روی دسکتاپ قرار دهید. این یک تبدیل سریع، آسان و ارزان است. هیچ چیز کارمندان را از استفاده از رایانه‌های شخصی قدیمی خود دقیقاً همان‌طور که همیشه استفاده می‌کنند باز نمی‌دارد، به این معنی که شما باید از رایانه رومیزی قدیمی و همچنین رومیزی جدید VDI استفاده کنید. اگر توانایی انجام کار با استفاده از رایانه شخصی را حذف نکنید، همچنان باید از آن رایانه پشتیبانی کنید.

نکته منفی این است که شما هنوز یک سیستم عامل معمولی روی رایانه شخصی دارید، بنابراین همچنان به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارید. اگر هارد دیسک از کار بیفتد، باید جایگزینی پیدا کنید، و سپس مصرف برق 100وات خواهد بود، نه ده‌ها وات همانطور که در مورد تین‌کلاینت وجود دارد.

برای دریافت برخی از مزایای پشتیبانی تین‌کلاینت‌ها، باید نرم افزار داخل دستگاه را روی میز کاربر حذف کنید. شما می‌توانید این کار را با ابزارهای تبدیل تین‌کلاینت انجام دهید که از سیستم عامل تین‌کلاینت به جای ویندوز در رایانه‌های شخصی موجود استفاده می‌کنند.

با ابزارهای تبدیل، می‌توانید یک سیستم عامل Thin Client را بر روی هارد دیسک موجود مستقر کنید و به ابزارهای مدیریت تین‌کلاینت اجازه دهید دستگاه را مدیریت کنند.

تبدیل کامپیوتر شخصی به تین کلاینت

این مورد نیازهای به روز رسانی آنتی ویروس را حذف می‌کند و به یک ابزار اجازه می‌دهد تا سخت افزار قدیمی رایانه شخصی و تین‌کلاینت های جدید را مدیریت کند. قرار دادن یک سیستم‌عامل جدید روی سخت‌افزار قدیمی فرآیند نسبتاً ساده‌ای است و معمولاً می‌توانید آن را به سرعت روی تعداد زیادی از رایانه‌های رومیزی اعمال کنید.

نقطه ضعف تبدیل رایانه‌های شخصی به تین‌کلاینت

تنها در نرم‌افزار این است که تمام سخت‌افزارهای قدیمی رایانه شخصی هنوز روی میز جلوی کاربر قرار دارند. اگر سخت افزار قدیمی است، ممکن است مستعد خرابی باشد، به این معنی که باید قطعات جانبی میز را تعویض کنید. ابزارهای تبدیل نیز وجود دارد که هارد دیسک رایانه شخصی را با یک رسانه بوت مبتنی بر فلش جایگزین می‌کند. برخی از فروشندگان تین‌کلاینت ابزار تبدیل رایانه شخصی خود را به عنوان یک قطعه سخت افزار، معمولاً یک دیسک روی ماژول کوچک (DOM) ارسال می‌کنند که به جای هارد دیسک قدیمی به کنترل کننده دیسک متصل می‌شود. DOM تبدیل به دیسک بوت می‌شود و سیستم عامل تین‌کلاینت را نگه می‌دارد. روش‌های مبتنی بر DOM برای تبدیل رایانه شخصی به تین‌کلاینت کمی بیشتر مستلزم استقرار هستند زیرا برای جدا کردن هارد دیسک قدیمی و نصب DOM باید کیس هر رایانه شخصی را باز کنید. مزیت این کار این است که هارد دیسک قدیمی انرژی مصرف نمی‌کند و در خطر خرابی نیست، بنابراین بعید است که نیاز به بازگشت به میز کاربران داشته باشید. روش‌های مختلف تبدیل رایانه شخصی به تین‌کلاینت مزایای متفاوتی را به همراه دارد. در ابتدا هزینه بیشتری برای تین‌کلاینت رایانه شخصی خواهد داشت که با گذشت زمان و با کاهش هزینه‌های پشتیبانی، سود بیشتری خواهد داشت. همیشه به خاطر داشته باشید که تبدیل کامپیوتر به تین‌کلاینت عمر بی نهایتی به کامپیوتر نمی دهد. توجه داشته باشید که سخت افزار را قبل از بالا رفتن میزان خرابی آن تعویض کنید. تغییر کاربری رایانه‌های شخصی تنها یک اقدام موقت است.

 

منبع cuttcutttinyurl تین کلاینت ایسوس، تین کلاینت دست دوم، تین کلاینت t520، بهترین تین کلاینت، خرید تین کلاینت، تکنو کلاینت، زیرو کلاینت استوک، قیمت تین کلاینت hp t520، قیمت تین کلاینت، تین کلاینت ایرانی، راهنمای خرید تین کلاینت، انواع تین کلاینت، بهترین تین کلاینت