0
محتویات سبد خرید

  • 1086
  • 902 مرتبه
آیا زیروکلاینت‌ها از امنیت بالاتری نسبت به کامپیوترها برخورداردند؟

آیا زیروکلاینت‌ها از امنیت بالاتری نسبت به کامپیوترها برخورداردند؟

11 اسفند 1400

فهرست مطالب

امنیت در زیروکلاینت‌ها

امنیت در زیروکلاینت‌ها چندین دلیل مهم دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم

1- عدم امکان ویروسی شدن

از آنجایی که عملاً چیزی در zero client ذخیره نمی‌شود و هیچ سیستم عاملی در آن وجود ندارد، نمی‌توان آن‌ها را آلوده کرد. از سوی دیگر، کامپیوترهای شخصی از سطح امنیت پایین تری در برابر حملات برخوردارند.

2- ادغام اطلاعات در یک نقطه یکپارچه

امروزه 95٪ از تمام مشکلات امنیتی با یک‌کلاینت شروع می‌شود، بنابراین، حملات و ویروس‌های مخرب در یک محیط دسکتاپ مجازی که در آن تمام اطلاعات به صورت مرکزی روی سرور ذخیره می‌شود، کاهش می‌یابد.

3- ارسال پیکسل به جای اطلاعات در شبکه با زیروکلاینت

هیچ اطلاعاتی بین سرور و زیروکلاینت رد و بدل نمی‌شود و تمام پردازش اطلاعات در سمت سرور انجام می‌شود.

با این حال، با رایانه، اطلاعات بین سرور و رایانه از طریق شبکه رد و بدل می‌شود و در دسترس است که به طور قابل توجهی امنیت رایانه‌ها را تضعیف می‌کند.

4. عدم امکان سرقت اطلاعات در زیرو‌کلاینت‌ها، مسدود کردن دسترسی کاربر به پورت‌هایی مانند USB می‌تواند از حذف داده‌ها و اطلاعات از سرور از طریق زیروکلاینت جلوگیری کند.

زیروکلاینت

5- رمزگذاری اطلاعات بین سرور و زیروکلاینت

می‌توانند با استفاده از پروتکل‌های رمزگذاری شده بین آن‌ها و سرور، امنیت در برابر سرقت داده‌ها را افزایش دهند. از طرف دیگر در رایانه‌های معمولی اطلاعات به راحتی منتقل می‌شود و سارق می‌تواند اطلاعات رمزگذاری نشده را استراق سمع کند.

مزایای زیروکلاینت‌ها نسبت به کامپیوتر

1- قیمت پایین زیروکلاینت نسبت به کامپیوتر

Zero Client ها بسیار ارزان‌تر از رایانه‌های شخصی هستند زیرا فاقد هارد دیسک، پردازنده و سایر دستگاه‌های جانبی هستند.

2- مصرف انرژی کمتر توسط زیروکلاینت‌ها

به طور متوسط انرژی کمتری نسبت به رایانه‌های شخصی مصرف می‌کنند (مصرف برق تقریباً 5 وات)

3-عدم خرابی در زیروکلاینت‌ها

Zero Client به دلیل نداشتن تجهیزات جانبی آسیب نمی‌بینند. این امر هزینه عیب یابی و تعمیر شبکه کامپیوتری سازمان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

4- امنیت بالاتر از زیرو کلاینت به کامپیوتر امنیت اطلاعات ما در سازمان یکی از مهم ترین دغدغه‌های مدیران اجرایی است. ZeroClient به دلیل نداشتن هارد دیسک و پورت‌های ورودی و خروجی امکان انتشار اطلاعات در خارج از شرکت و احتمال آلوده شدن سیستم‌ها را از بین می‌برد.

5- مدیریت و نظارت با تمرکز بر عملکرد کاربر و کنترل از راه دور وجود سیستم در شبکه (سرور) کنترل را بر تمامی کاربران افزایش می‌دهد.

6- بدون نیاز به ارتقاء Zero Clientها نیازی به آپدیت ندارند زیرا هیچ ابزار جانبی ندارند و به مرور زمان فقط نیاز به آپدیت سرور داریم که هزینه های ما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

7-کاهش هزینه خرید قفل نرم افزاری برای استفاده از نرم افزارهای زیاد باید قفل‌های سخت افزاری روی آن نرم افزار تهیه کنیم که معمولا هزینه بالایی دارد و فقط یک سیستم می‌تواند از این قفل استفاده کند. در شبکه‌های کامپیوتری با استفاده از فناوری مجازی سازی زیروکلاینت و دسکتاپ این مشکل برطرف شده است و می‌توانیم قفل‌های سخت افزاری را فقط برای سرور ارائه کنیم و کاربر بدون محدودیت می‌تواند از نرم افزار استفاده کند.

8- بدون نیاز به نصب نرم افزار برای هر کاربر نرم افزار مورد نیاز فقط یک بار بر روی سرور نصب میشود و برای تمامی کاربران قابل استفاده است.

 Zero Client

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع

bit.lycutt.lytinyurl

زیرو کلاینت pcoip، زیروکلاینت atrust w100، لیست قیمت تین کلاینت، تین کلاینت ارزان، قیمت تین کلاینت ایسوس، بهترین مینی کامپیوتر، مزایای زیروکلاینت، مانیتور زیروکلاینت، زیروکلاینت hp t310 g2، زیرو کلاینت قیمت، تین کلاینت و زیرو کلاینت چیست، انواع تین کلاینت

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    با زیروکلاینت ها می تونیم دسترسی کاربران را محدود کنیم.
    • 0
    • 0
    با توجه به این که می تونیم با سرور با زیروکلاینت استفاده کنیم خیلی خوب هست
    • 0
    • 0
    ممنون از مقال خوبتون درباره زیروکاینت
    • 0
    • 0
    زیروکلاینت ها برای حفظ اطلاعات بسیار مناسب هستند
    • حجت مرتضوی

      1400/10/06 10:36:24
      • 0
      • 0

      با سلام و درود، بله یکی از دلایلی که زیرو کلاینت‌ها برای مدیران شرکت‌ها، مدیران و سازمان‌ها محبوب است همین مورد است.