0
محتویات سبد خرید

جدیدترین مقالات

  • 1061
  • 1400/09/04
  • 1225
بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی چیست؟

اولین استفاده ثبت شده از اصطلاح "بلک فرایدی "برای خرید در تعطیلات شکرگزاری، بلکه برای بحران مالی، به طور خاص، سقوط بازار طلای ایالات متحده در 24 سپتامبر 1869. دو سرمایه‌دار بدنام ظالم وال استریت، جی گولد و جیم فیسک، با هم کار کردند تا آنجا که می‌توانستند طلای کشور را خریداری کنند، به این امید که قیمت را بالا ببرند و آن را برای سودهای شگفت انگیز بفروشند. در آن جمعه ماه سپتامبر، سرانجام این توطئه فاش شد و بازار سهام را به سقوط آزاد فرستاد و همه را از وال استریت گرفته تا کشاورزان ورشکست کرد.

اولین استفاده ثبت شده از اصطلاح "بلک فرایدی "برای خرید در تعطیلات شکرگزاری، بلکه برای بحران مالی، به طور خاص، سقوط بازار طلای ایالات متحده در 24 سپتامبر 1869. دو سرمایه‌دار بدنام ظالم وال استریت، جی گولد و جیم فیسک، با هم کار کردند تا آنجا که می توانستند طلای کشور را خریداری کنند، به این امید که قیمت را بالا ببرند و آن را برای سودهای شگفت انگیز بفروشند. در آن جمعه ماه سپتامبر، سرانجام این توطئه فاش شد و بازار سهام را به سقوط آزاد فرستاد و همه را از وال استریت گرفته تا کشاورزان ورشکست کرد. متداول‌ترین داستانی که در پشت خرید روز شکرگزاری مربوط به جمعه سیاه است، آن را به خرده فروشان مرتبط می‌کند. همان‌طور که داستان پیش می‌رود، پس از یک سال کامل کار با زیان ظاهراً فروشگاه‌ها در روز بعد از عید شکرگزاری سود می‌برند.زیرا خریداران تعطیلات پول زیادی را با تخفیف منفجر کردند. کالا اگرچه درست است که شرکت‌های خرده‌فروشی زمانی که حسابداری خود را انجام می‌دادند، زیان‌ها را با رنگ قرمز و سودها را با رنگ سیاه ثبت می‌کردند، این نسخه از منشأ جمعه سیاه، داستان رسمی تایید شده - اما نادرست - پشت این سنت است.

بلک فرایدی تاریخچه تصویری black friday

از سقوط مالی تا شیدایی خرید

در سال‌های اخیر، افسانه دیگری ظاهر شده است که ظاهر بسیار زشتی به سنت می‌دهد، و ادعا می‌کند که در دهه 1800، صاحبان مزارع جنوبی می‌توانستند کارگران برده شده را با تخفیف در روز بعد از شکرگزاری بخرند. اگرچه این نسخه از ریشه‌های جمعه سیاه به‌طور قابل‌ توجهی باعث شده است که برخی خواستار تحریم تعطیلات خرده‌فروشی شوند، اما در واقع هیچ مبنایی ندارد. با این حال، تاریخ واقعی پشت black friday آنقدر آفتابی نیست که خرده فروشان فکر می‌کنند. در دهه 1950، پلیس شهر فیلادلفیا از این اصطلاح برای توصیف هرج و مرجی استفاده کرد که در روز بعد از عید شکرگزاری رخ داد، هنگامی که انبوهی از خریداران و گردشگران حومه شهر پیش از بازی بزرگ فوتبال نیروی دریایی ارتش که در آن شنبه برگزار شد، به شهر سرازیر شدند. هر سال پلیس‌های فیلادلفیا نه تنها نمی‌توانند آن روز مرخصی را بگیرند، بلکه باید در شیفت‌های طولانی برای رسیدگی به شلوغی و ترافیک اضافی کار کنند. تا سال 1961، «بلک فرایدی» در فیلادلفیا رواج پیدا کرد، تا جایی که بازرگانان و تقویت‌کنندگان شهر تلاش نکردند تا آن را به «جمعه بزرگ» تغییر دهند تا مفاهیم منفی را حذف کنند. با این حال، این اصطلاح تا مدت‌ها بعد در سایر نقاط کشور گسترش یافت و تا سال 1985 در سراسر کشور رایج نبود. با این حال، زمانی در اواخر دهه 1980، خرده فروشان راهی برای اختراع مجدد جمعه سیاه و تبدیل آن به چیزی پیدا کردند که به جای منفی، بر آن‌ها و مشتریانشان منعکس شود. نتیجه، مفهوم «قرمز تا سیاه» از تعطیلات بود که قبلاً ذکر شد، و این تصور که روز بعد از روز شکرگزاری موقعیتی بود که فروشگاه‌های آمریکا سرانجام به سود رسیدند.

بلک فرایدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این روز کم کم در بسیاری از کشورها از جمله ایران هم رواج پیدا کرد.شما می توانید نیازمندی های خود را از بسیاری فروشگاه ها با قیمتی بسیار مناسب در تخفیف بلک فرایدی خرید کنید. این تخفیفات شامل بسیاری از تجهیزات الکترونیکی از جمله مینی کامپیوترها هم می‌شود.

برای خرید آل این وان 5060 Dell Wyse اینجا کلیک کنید.

برای خرید آل این وان 5470 Dell Wyse اینجا کلیک کنید.

 

 

منبع:

تاریخ بلک فرایدی در ایران، بلک فرایدی در وان ترکیه، بلک فرایدی دیجی کالا ۱۴۰۰، بلک فرایدی ترکیه، بلک فرایدی ۱۴۰۰، تاریخ بلک فرایدی 2021، جمعه سیاه در تهران کجاست، بلک فرایدی دیجی کالا، تاریخ بلک فرایدی در ایران، بلک فرایدی ۱۴۰۰ ترکیه، بلک فرایدی 2021، بلک فرایدی در دبی، بلک فرایدی در وان ترکیه، بلک فرایدی ترکیه عکس بلک فرایدی

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    بلک فرایدی دوست داشت
    • 0
    • 0
    کاش همیشه بلک فرایدی بود
    • 0
    • 0
    بلک فرایدی خیلی جذابه