"با زیروکلاینتهای PCoIP، صفحات گسترده فوراً باز میشوند، گویی که در یک ساختمان فیزیکی با مرکز داده مرکزی و آرایههای ذخیرهسازی قرار دارند. کارمندان هیجانزده میشوند و طوری کار میکنند که آرزو میکنیم همیشه همینگونه کار کند. "
NETWORK ENGINEER
FORTUNE 500 ENERGY AND UTILITIES COMPANY
مدیریت و کنترل بحران با استفاده از زیروکلاینت Teradici PCoIP
وضعیت فعلی شرکت در یک نگاه کوتاه:
موقعیت جغرافیایی:
- میانه و جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا
با کنسول مدیریت، ما میتوانیم همهچیز را از دفتر خود اداره کنیم. کارمندان راضی هستند چرا که میتوانند با ما تماس بگیرند و بهراحتی از ما پشتیبانی بگیرند.
چالشها
- چالشهای کاری کارمندان در هنگام طوفانها و سایر بلایای طبیعی و بعد از آن
- تقاضاهای کاربر برای کارایی بالا در هنگام مدیریت بحران ناشی از بلایای طبیعی
راهحل
- مجازیسازی و استفاده از زیروکلاینت با ایجاد سادگی و انعطافپذیری برای کارمندان، در دفتر و در خانه
نتایج
- رضایت کارمندان با تجربه کاری با امنیت اطلاعات طبقهبندیشده
- صرف زمان کمتری برای کارهای تکراری پشتیبان دسکتاپ به جهت استفاده از زیروکلاینت
- افزایش سطح خدمات به جهت استفاده از کارکنان واحد پشتیبانی جهت پروژههای دیگر
- مدیریت متمرکز و ساده برای پاسخ سریع به درخواستها
هنگامیکه یک طوفان به مدت سه هفته دفاتر یک بخش را خاموش کرد، گروه فناوری اطلاعات تصمیم گرفت تا پس از هرگونه بلایای طبیعی در آینده، حداکثر قدرت را در مدیریت بحران کار خود به کار گیرد.
هدف ساده بود: اینکه کارمندان این امکان را داشته باشند که با سرعت به مکان بحران برسند. زیرساختهای مجازیسازی (VDI) با استفاده از زیروکلاینت یک جایگزین مهیج را ارائه داد. گروه فناوری اطلاعات میتواند منابع رایانه را در مرکز داده اصلی یا در مکان امنی نگهداشته و برای کارمندان در هر مکانی دسترسی لازم را تعریف نماید تا زمانی که بتوانند به یک منبع برق و شبکه دسترسی پیدا کنند. پروژه VDI و استفاده از زیروکلاینت، با این وجود چالشهایی نقطه پایانی را ارائه میدهد:
گروه فناوری اطلاعات برای اولین بار سعی کرد زیروکلاینتها را با رایانههای شخصی تعویض کند. چون عملکرد آن برای برنامههای بسیار حساس و تعاملی که معمولاً به چندین مانیتور نیاز داشتهاند، قابلقبول نیست. کارمندان بدون نیاز به استفاده از دو دسکتاپ مختلف محلی و راه دور، به یک راهحل یکپارچه نیاز داشتند. این بخش شامل حسابداران، معامله گران، گروههای بازاریابی، برنامه ریزان و سایر کارکردهاست.
بخش دیگر در مورد موفقیت آنها با زیروکلاینت ZeroClient Teradici PCoIP جزئیات را به اشتراک گذاشت.
شرکت Fortun500، تعداد 300 زیروکلاینت برای نمایندگان در مرکز تماس خود مستقر کرده بودند. با توجه به وسعت و گوناگونی موارد استفاده در زیرساختهای شرکت انرژی و آب و برق Fortun500، گروه پروژه فناوری اطلاعات آزمایش اثبات ارزیابی اثربخشی زیروکلاینت در مقیاس وسیعتر را آغاز کردند. مهندسین شبکه گروه پروژه VDI در این شرکت اینطور گفتند: "ما یک مقطع بسیار گسترده از نیروی کار خود را در این بخش داریم. بنابراین زیروکلاینت PCOIP را در کنار چندین تین کلاینت برجسته آزمایش کردیم. برای تست، یک کاربر از هر واحد کاربردی انتخاب کردیم. در پایان آزمون آزمایشی، ما زیروکلاینت مبتنی بر فناوری Teradici را انتخاب کردیم، زیرا این زیروکلاینتها تجربه کمترین کندی کارکرد برای کاربر و بهترین عملکرد را در تمام موارد استفاده ارائه دادند و این شگفتآور بود. هیچکس مواردی را که نتوانسته باشیم رسیدگی کنیم، شناسایی نکرد. از طرفی همه پرسیدند که چگونه ما اینقدر سریع میتوانیم VDI را به کل گروه برسانیم. اثبات نتایج آزمون ارزیابی اثربخشی منجر به مهاجرت کامل به VDI در سال 2013 شد. شما در دفاتر ما رایانهای نمیبینید، فقط زیروکلاینت Teradici است. کارمندانی که بین دفاتر رفتوآمد میکنند، دیگر لپتاپ ندارند. آنها فقط در هر میز مینشینند و وارد سیستم میشوند. برخی از کارمندان ما درخواست کردند که به آنها زیروکلاینت داده شود. در ابتدا، ما بهصورت دستی پیکربندی زیروکلاینت را انجام میدادیم، اما میخواستیم این روند را ساده کنیم. کنسول مدیریتی Teradici PCoIP بسیار مناسب است و به ما امکان میدهد قالبها و تنظیمات خودکار را انجام دهیم. اکنون کارمندان دفاتر ما میتوانند از هر زیروکلاینتی برای اعمال تنظیمات استفاده کنند و مدیریت از راه دور برای ما در مقایسه با رایانههای شخصی راحتتر است. "
تنظیم ساده و سهولت مدیریت روش کار فناوری اطلاعات را تغییر داده است. این مهندس گفت: "من هنوز رفتوآمدهای گاهبهگاه را برای انجام بهروزرسانی روتر یا سایر موارد در دفاتر راه دور دارم، اما اکنون دیگر درخواستی را که نیاز به رفتوآمد برای پشتیبانی دسکتاپ داشته باشد، دریافت نمیکنم. با کنسول مدیریت، ما میتوانیم همهچیز را از دفتر خود اداره کنیم. کارمندان راضی هستند، چرا که میتوانند با ما تماس بگیرند و بهراحتی از ما پشتیبانی بگیرند. کاهش قابلتوجه زمان پشتیبانی، به گروه فناوری اطلاعات اجازه داده است تا منابع را به سمت کارهای دیگر هدایت کنند. قبل از VDI و زیروکلاینتها، دو نفر تمام وقت داشتیم که از دسکتاپ پشتیبانی و بیش از حد کار میکردند و بدین ترتیب ما شخص ثالثی را میخواستیم. با زیروکلاینت PCoIP، دیگر نیازی به منبع تمام وقت نداریم. این گروه حتی پروژههای دیگری را نیز در نظر گرفته است که مجموعه مهارتها را گسترش میدهد و واقعاً استفاده از فناوری اطلاعات را لذتبخش کرده است."
برای کارمندان این بخش که در چندین دفاتر در سراسر غرب میانه کار میکنند، VDI جای تعجب دارد و میگویند: "ما واقعاً پیش از این پیشبینی نکردیم که تجربه کاربر چقدر بهتر خواهد بود."