0
محتویات سبد خرید
  • 1082
  • 914 مرتبه
ایلان ماسک شخصیت‌ سال نشریه

ایلان ماسک شخصیت‌ سال نشریه "تایم" معرفی شد

25 آذر 1400

ایلان ماسک می‌گوید که می‌خواهد با منتقدانش سخاوت‌مند باشد. اما پس از سال‌ها مبارزه با هجمه‌ای از شک‌ها در بقیه صنعت خودرو و در وال استریت، مهار ناامیدی مدیر اجرایی تسلا دشوار است. تقریباً یک دهه از زمانی که مدل S شرکت او ثابت کرد که خودروهای الکتریکی می‌توانند با بهترین‌ها از نظر سبک و عملکرد رقابت کنند،  چهار سال از زمانی که مدل 3 آن این فناوری را به بازار گسترده تری عرضه کرد، می‌گذرد. در طی آن سال‌ها، ماسک نه تنها مجبور به ایجاد بازاری برای وسایل نقلیه برقی تقریباً به تنهایی شد و در عین حال به مبارزه با ورشکستگی پرداخت، او همچنین با فروشندگانی در وال استریت جنگی را آغاز کرد و با قانون‌گذاران چالش داشت. شرکت‌هایی از فورد گرفته تا فولکس واگن و مرسدس بنز بی‌تردید آینده خود را به خودروهای برقی متعهد کرده‌اند. تویوتا نیز از سرمایه‌گذاری 35 میلیارد دلاری در ساخت خودروهای برقی خبر داد. 

ماسک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز می‌گوید

برای مدت طولانی، تمامی فعالان صنعت خودرو اساساً من و تسلا را احمق و کلاه‌بردار خطاب می‌کردند. آن‌ها می‌گفتند خودروهای الکتریکی کار نمی‌کنند، شما نمی‌توانید به برد و عملکرد برسید. و حتی اگر این کار را می‌کردید، هیچ کس آن‌ها را نمی‌خرید. ماسک معتقد است که فعالان تغییرات آب و هوایی به ترغیب خودروسازان به سمت فناوری پایدارتر کمک کردند. اما او ادعا می‌کند که یک دلیل اساسی وجود دارد که آن‌ها در نهایت آماده هستند تا برقی شوند، تا زمانی که ما شروع به گرفتن سهم بازار از آن‌ها به روشی معنی دار نکردیم، آن‌ها واکنشی نشان ندادند. او از این نظر تنها نیست. باب لوتز، نایب رئیس سابق جنرال موتورز و رئیس کرایسلر که زمانی در مورد شانس بقای تسلا تردید داشت، اکنون تأثیر ماسک بر صنعت خودرو را باور نکردنی چیزی کمتر از باور نکردنی می‌خواند.

لوتز با اشاره به هجوم‌هایی که حتی در بازارهای خودروهای لوکس اروپا داشته است، می‌گوید

به همین دلیل است که مرسدس بنز و بی ام از او می‌ترسند. ایلان ماسک امسال در همه جا حضور داشته است و نه تنها به شیوه‌ای که او را به عنوان یکی از مهم‌ترین و بحث‌برانگیزترین چهره‌های تجاری اخیر معرفی می‌کند.

ایلان ماسک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او با داشتن 66.3 میلیون دنبال کننده، از حساب توییتر بیش فعال خود برای تبلیغ dogecoin استفاده کرده است، یک ارز دیجیتال که در ابتدا به عنوان یک شوخی شروع شد و نام آن ادای احترامی است به یک الگوی رفتاری اینترنتی با یک سگ شیبا اینو. او همچنین علیرغم پرداخت 20 میلیون دلار جریمه در سال 2018 پس از اینکه رگولاتور اوراق بهادار او را به ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار با توییت‌هایش متهم کرد، به تعقیب رگولاتورها از جمله SEC ادامه داد. حتی برخی از بزرگ‌ترین حامیان او نیز به وجود هیاهو در اطراف تسلا اذعان دارند، در بحبوحه رونق بازار سهام، ارزش آن در سال جاری از سد 1 تریلیون دلار عبور کرد و ماسک را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد. علیرغم اینکه کمتر از 2 درصد از خودروها و کامیون‌های جدید جهان را حمل می‌کند. با این حال، پشت سر و صدا، جنون گمانه زنی و زیر پا گذاشتن آشکار قوانین، دستاورد بزرگی وجود دارد. FT ایلان ماسک را به عنوان شخصیت سال انتخاب کرده است زیرا او باعث ایجاد یک تغییر تاریخی در صنعت خودروسازی جهان به سمت خودروهای الکتریکی شده‌است. حتی اگر تسلا به نوعی در سال آینده سقوط کند. چیزی که برخلاف دو سال پیش، اکنون هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کند.ماسک یکی از مهم‌ترین صنایع جهان را به گونه‌ای متحول می‌کرد که می‌توانست پیامدهای عمیقی برای دولت‌ها، سرمایه‌گذاران داشته باشد. عصری که اغلب با فناوری جدید تعریف می‌شود، ماسک ادعا می‌کند که واقعاً مبتکرترین کارآفرین نسل خود است. نتایج نام تجاری غیرمعمول ماسک در ریسک‌پذیری و فشار دادن مرزها به خودروها محدود نشده است. شرکت فضایی خصوصی او، SpaceX، سال گذشته برای اولین بار از زمان شاتل فضایی، پرواز فضایی انسان را به خاک ایالات متحده بازگرداند. شبکه اینترنتی Starlink آن در حال نزدیک شدن به راه اندازی اولین سرویس پهن باند ماهواره‌ای تجاری در جهان است و یک موشک غول پیکر جدید که می تواند اقتصاد رسیدن به مدار را تغییر دهد، موسوم به Starship، در انتظار اولین پرتاب آزمایشی خود است. ماسک گاهی اوقات می‌تواند به زبانی گره‌خورده به نظر برسد و قبل از اینکه اظهارات گسترده‌ای را به زبان بیاورد. اغلب در مورد آینده و اینکه چگونه فناوری آن را تغییر می‌دهد، دچار مشکل می‌شود. اظهارات او به عنوان اظهارات وقیحانه واقعیت ارائه می‌شود که گویی شنونده را جرأت می‌کند تا او را به چالش بکشد. برای تحسین‌کنندگان، این امر باعث می‌شود که او از محدودیت‌های ذهنی که دیگر افراد تجاری را محدود می‌کند، رؤیایی نداشته باشد. اما از نظر منتقدان، او تجسم یک غرور تکنوکراتیک چشمک‌زن است که با ملایمت تأثیر آن بر جهان را نادیده می گیرد. بنابراین آیا ماسک فکر می‌کند که هدفی که بیش از 15 سال پیش برای تسلا تعیین کرده بود:

 یعنی رهبری انقلاب حمل‌ونقل، بالاخره محقق شده است؟

حداقل از آنچه آن‌ها سایر خودروسازان می‌گویند، کاملاً تشویق می‌شوم. حداقل ما صحبت می‌کنیم.

او می‌افزاید

ما اساساً تسلا را از روی ناامیدی انجام دادیم، نه به این دلیل که فکر می‌کردیم سودآور است، بلکه فقط برای اینکه نشان دهیم می‌توان این کار را انجام داد. نتایج نام تجاری غیرمعمول ماسک در ریسک‌پذیری و فشار دادن مرزها به خودروها محدود نشده است. شرکت فضایی خصوصی او، SpaceX، سال گذشته برای اولین بار از زمان شاتل فضایی، پرواز فضایی انسان را به خاک ایالات متحده بازگرداند. شبکه Starlink آن در حال نزدیک شدن به راه اندازی اولین سرویس پهن باند ماهواره ای تجاری در جهان است و یک موشک غول پیکر جدید که می‌تواند اقتصاد رسیدن به مدار را تغییر دهد، موسوم به Starship، در انتظار اولین پرتاب آزمایشی خود است. ماسک گاهی اوقات می‌تواند به زبانی گره‌خورده به نظر برسد و قبل از اینکه اظهارات گسترده‌ای را به زبان بیاورد اغلب در مورد آینده و این‌که چگونه فناوری آن را تغییر می‌دهد، دچار مشکل می‌شود. اظهارات او به عنوان اظهارات وقیحانه واقعیت ارائه می‌شود که گویی شنونده را جرأت می کند تا او را به چالش بکشد. پس از سال‌ها تلاش برای اثبات اینکه تسلا می‌تواند از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه باشد، حاشیه‌های سود تسلا به طرز شگفت‌آوری قوی بوده است و سرمایه‌گذاران زیادی مایل به شرط‌بندی هستند که این صنعت بزرگ و جدید جهانی خودروهای برقی و خودران را رهبری خواهد کرد. در زمانی که فن‌آوران و میلیاردرها مورد بی‌اعتمادی فزاینده پوپولیستی قرار گرفته‌اند، ماسک منتقدان زیادی دارد، اما همچنان از سطح بالاتری از تایید عمومی نسبت به بسیاری برخوردار است. این ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که نام تجاری شخصی او با فرهنگ عامه تحت تأثیر الگوهای رفتاری و بازی‌ها بسیار در هم تنیده شده است. ماسک فکر می‌کند که به خاطر آرزوهایی است که محصولاتش برآورده می‌کنند.

ایلان ماسک

 

 

 

 

 

 

 

 

او می‌گوید

من فقط سعی می‌کنم مردم را به مریخ برسانم، آزادی اطلاعات را با Starlink فعال کنم، فناوری پایدار را با تسلا تسریع کنم، مردم را از مشقت‌های رانندگی رهایی بخشم، مطمئناً ممکن است که جاده جهنم تا حدودی با نیت های خوب هموار شده باشد اما جاده جهنم عمدتاً با نیت بد هموار شده است.

آیا شما سرگرم نیستید؟

فشار دادن او به مرزها و بحث و جدل او را به دردسر انداخته است. تسلا توسط قانون‌گذاران حمل و نقل و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد ایمنی فناوری کمک راننده و پنهان کردن خطرات آتش سوزی از پنل های خورشیدی خود تحت بررسی است. صراحت لهجه ماسک در توییتر یک شکایت نظارتی را به همراه داشت که او را مجبور کرد از ریاست خود بر تسلا دست بکشد، در حالی که طعنه زدن او به منتقدان و طعنه زدن به تنظیم‌کننده‌ها، حوصله بسیاری از تحسین‌کنندگان او را نیز خسته کرده است.

 

 

 

منبع

tinyurlcutt.lybit.ly

مذهب ایلان ماسک، اختراعات ایلان ماسک، ایلان ماسک و خدا، خانه ایلان ماسک، خانواده ایلان ماسک، ضریب هوشی ایلان ماسک، ایلان ماسک چگونه پولدار شد، مذهب ایلان ماسک، بیماری ایلان ماسک، سندرم آسپرگر چیست، آسپرگر نی نی سایت، مذهب ایلان ماسک، آسپرگرهای معروف، ضریب هوشی 125، ضریب هوشی نرمال، ضریب هوشی نرمال، ضریب هوشی انیشتین، ضریب هوشی بیل گیتس، آخرین توییت ایلان ماسک