0
محتویات سبد خرید
  • 1042
  • 764 مرتبه
ارز دیجیتال NFT

ارز دیجیتال NFT

11 آبان 1400

ارزهای رمزنگاری شده و NFT‌ها همه‌گیر هستند. امروزه تراکنش‌های دیجیتالی با استفاده از تسهیلات بانک داری آنلاین و واسط‌های پرداخت یکپارچه رایج است. با ادامه پیشرفت فناوری در فضای مالی، تغییر بزرگ بعدی که قرار است اتفاق بیفتد نه در نحوه پرداخت‌ها، بلکه در خود ابزار، با تغییر ارز از حالت فیزیکی به مجازی است. ارزهای مجازی یا ارزهای رمزنگاری شده که بیت کوین و اتریوم نمونه‌های اصلی آن‌ها هستند، با وجود نوسانات در ارزش، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال است که غیر دولتی، غیرمتمرکز (همتا به همتا) و مبتنی بر منبع باز است. یک نرم افزار منبع باز بستری را فراهم می‌کند که امکان ایجاد یک ارز خصوصی و بستری را برای کاربران فراهم می‌کند تا با آن ارز مجازی پرداخت کنند.

آمار نشان می‌دهد که بیت کوین در آوریل 2011، 1 دلار قیمت داشت و در آوریل 2021 قیمت آن به بالای 64000 دلار رسید. علاوه بر این، زمانی که ارزش ارز در سراسر جهان در سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید 19 سقوط کرد، ارزش ارزهای دیجیتال با افزایش بیش از 800 درصدی روند معکوس نشان داد.

ارز دیجیتال بیت کوین

در حالی که در ابتدا معاملات ارزهای رمزپایه اساساً سفته‌بازی بود، موسسه‌های مالی سنتی مانند بانک‌ها شروع به ارائه خدمات مرتبط با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کرده‌اند که تقاضای زیادی از سوی مشتریان می‌شود.

اما NFT چیست؟

اساساً، این یک فایل رمزگذاری شده دیجیتالی یا «توکن» است که مالکیت یک مورد را ثبت می‌کند که می‌تواند یک قطعه هنری یا ویدیئویی از یک لحظه نمادین در ورزش یا یک توییت باشد. توکن‌ها «غیرقابل تعویض» هستند، یعنی دارایی‌هایی که به آن‌ها مربوط می‌شوند «محصول» هستند و نمی‌توان آن‌ها را به راحتی با کالای مشابه با قیمتی مشابه مبادله کرد. به عنوان مثال، یک NFT برای "Everydays" توسط Beeple را نمی‌توان با یک NFT با هیچ تصویر دیگری که توسط او ایجاد شده است جایگزین کرد، همان‌طور که در دنیای فیزیکی، شما نمی‌توانید "شب‌پر‌ستاره" ون‌گوگ را با "Sunflowers" او جایگزین کنید.

یک NFT می‌تواند در هر زمان فقط یک مالک رسمی داشته باشد و وقتی NFT خریداری می‌کنید به ملک قانونی شما تبدیل می‌شود. ایمن‌تر از یک تراکنش دیجیتال معمولی است زیرا سوابق در بلاک چین نگهداری می‌شوند، که یک رکورد عمومی را ارائه می‌دهد که "غیرقابل هک" است و به مبارزه با سوء‌استفاده کمک می‌کند.

ارز دیجیتال NFT

نحوه معامله ارز دیجیتال

برای معامله یک NFT، باید از ارز دیجیتال استفاده کرد. ایجاد یک NFT، یا از نظر فنی «minting»، به یک کیف پول دیجیتالی سازگار با بازاری که می‌خواهید NFT خود را در آن ایجاد کنید، نیاز دارد، پس از آن، می‌توانید فایلی را که می‌خواهید «توکنیز» کنید، آپلود کنید. چنین توکن‌هایی با استفاده از همان نوع برنامه نویسی مانند ارز دیجیتال ساخته می‌شوند و ایجاد ممکن است مستلزم پرداخت هزینه به پلتفرم باشد. به همین ترتیب، هنگامی که یک خریدار یک NFT خریداری می کند، ممکن است "کارمزد تراکنش" را نیز متحمل شود. تعامل با IP NFTها پتانسیل تولد نسل جدیدی از هنرمندان، نوازندگان، نویسندگان و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال را دارند. همانطور که سایت‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون به تولیدکنندگان این امکان را داده‌اند که کالاهای خود را مستقیماً به مشتریان بفروشند و نقش‌های سنتی واسطه‌ها را با استفاده از رسانه NFT تغییر داده و حتی حذف کرده‌اند، هنرمندان نیز می‌توانند بدون نیاز به فهرست‌بندی و فروش مستقیم آثار خود در بازارها. کارگزاران مخصوصاً می‌بینند که ساختن جامعه‌ای از طرفداران در پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی برای یک فرد چقدر آسان است! این مثال را در نظر بگیرید. یک نویسنده NFTها را بر روی یک پلتفرم مناسب ایجاد می‌کند که هر کدام به یک نسخه دیجیتالی از کتابش مرتبط است. هر خریدار که چنین NFT را می‌خرد، کپی خاص خود را از آن عنوان جمع‌آوری می‌کند و با انتقال مستقیم پول به کیف پول دیجیتال نویسنده، هزینه آن را پرداخت می‌کند. همچنین، NFTها را می‌توان با قراردادهای دیجیتالی، قراردادهای هوشمند که در کد تنظیم شده‌اند، همراه کرد که می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعریف‌شده، خود به خود اجرا شوند. اگر پس از خرید یک NFT، مالک تصمیم گرفت آن را برای فروش مجدد قرار دهد (به کتاب فروشی‌های دست دوم فکر کنید، اما آنلاین). یک قرارداد هوشمند می‌تواند تضمین کند که نویسنده همچنان درصدی از حق امتیاز را در فروش مجدد دریافت می‌کند. صنعت سنتی نشر کتاب نیز سود خواهد برد. در مورد کتاب کاغذی، بسیاری از طرفین درصدی از هر فروش را با NFTها و قراردادهای هوشمند به دست می‌آورند، پرداخت‌های قراردادی را می‌توان در یک تراکنش تعبیه کرد که به معنای پرداخت خودکار و فوری به همه طرفین است. به طور قابل توجهی، در مثال بالا، دارایی‌های مورد سوال کتاب هستند، اما خریداران NFT فقط عنوان یک نسخه خاص از یک کتاب را دریافت می‌کنند. حق تکثیر اساسی کتاب نزد نویسنده/ناشر باقی می‌ماند.

رمز ارز nft

 

 

 

 

 

 

 

 

در واقع، فروش NFT‌ها نه تنها شامل قراردادهای هوشمند می‌شود، بلکه معمولاً با شرایط و ضوابط مبتنی بر متن نیز همراه است که حقوق مالکیت معنوی دقیق (IP) در حال انتقال را محدود می‌کند. گفتنی است، اگر قصد خرید «Everydays» بیپل را دارید، عاقلانه است که اطمینان حاصل کنید که شرایط فروش، حق چاپ کامل تصویر را به شما منتقل می‌کند! راه‌های دیگری وجود دارد که NFT ها می‌توانند بر مالکیت IP تأثیر بگذارند. در آوریل امسال، IPwe، اولین بازار جهانی ثبت اختراع (مبتنی بر بلاک چین) برنامه‌های همکاری با IBM را برای ایجاد زیرساخت برای ارائه پتنت‌ها به عنوان NFT و ذخیره سوابق در یک شبکه بلاک چین اعلام کرد. توکنیزاسیون IP می‌تواند اختراعات را به راحتی فروخته، تجاری‌سازی یا کسب درآمد کند و نقدینگی جدیدی را برای سرمایه‌گذاران و نوآوران به این طبقه دارایی وارد کند. انتظار می‌رود این نه تنها به نفع شرکت‌های بزرگی باشد که IP قابل توجهی دارند، بلکه فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط و حتی مالکان فردی IP به ارمغان خواهد آورد. این NFTها در پلتفرم IPwe ذخیره و به اشتراک گذاشته می شوند که در IBM Cloud میزبانی می‌شود و توسط بلاک چین IBM پشتیبانی می‌شود. یک اکوسیستم گسترده‌تر شامل مؤسسات مالی، بیمه‌گران، شرکت‌ها و سایر ذینفعان ثبت اختراع در ماه‌های آینده برای حمایت از استفاده و مبادله پتنت‌های توکن شده با استفاده از این فناوری‌های جدید برنامه‌ریزی شده است. در اکوسیستم IP هند، جایی که ارتباطات بین نوآوران، سرمایه‌داران و صنعت هنوز فضای زیادی برای توسعه دارد، فناوری‌های جدید مانند NFT مطمئناً فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌ها نوید می‌دهند. تا کنون خیلی خوب بوده است اما مواردی نیز گزارش شده است که افراد NFT را برای دارایی هایی که به طور قانونی مالکیت آن‌ها را ندارند ایجاد می‌کنند. برای صاحبان علامت تجاری، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد استفاده بدون مجوز از نام تجاری آن‌ها در ارتباط با NFT ایجاد شود. به طور مثال، انتقال دارایی های IP از طریق توافق نامه‌های دیجیتال ممکن است در حال حاضر دشوار باشد مگر اینکه با یک توافق متقابل روی کاغذ همراه شود. صرف نظر از خطرات و مقررات، علاقه به ارزهای رمزپایه و دارایی‌های مرتبط مانند NFT کاهش نمی‌یابد. NFT ها به یکی از داغ‌ترین روندهای رمزنگاری در سال 2021 تبدیل شده اند، با فروش کلی 55 درصدی از سال 2020، از 250 میلیون دلار به 389 میلیون دلار در مارس 2021. اما فتح مرزهای جدید همیشه تخیل انسان را به خود جلب کرده است و مبتکران IP این را بهتر از بسیاری می‌دانند. بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که به جای اینکه یک تماشاگر معمولی باقی بمانید، به سمت واگن پرش کنید، یا حداقل از آن آگاهی بالایی داشته باشید.

 

 

کلمات مرتبط

سایت های تحلیل ارز دیجیتال، درباره ارز دیجیتال وینک، قیمت اتریوم به دلار، اسامی توکن های nft، ساخت nft رایگان، Nftart ارز دیجیتال، سایت های تحلیل ارز دیجیتال، درباره ارز دیجیتال وینک، قیمت اتریوم به دلار، nft چیست، nft ، چیست Nftart ارز دیجیتال