0
محتویات سبد خرید
  • 195
  • 1878 مرتبه
صرفه‌‌‌جویی چشم‌گیر هزینه‌ها در مدرسه هادسون فالز نیویورک با استفاده از تین کلاینت ها

صرفه‌‌‌جویی چشم‌گیر هزینه‌ها در مدرسه هادسون فالز نیویورک با استفاده از تین کلاینت ها

25 اسفند 1397

مدرسه هادسون فالز یکی از مدارس شهرک نیویورک می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی در شهر و به محاق رفتن تکنولوژی‌های سنتی، مدرسه نیز باید از امکانات روز جهت پیشرفت استفاده کند و به همین دلیل مسئولان مدرسه به دنبال یک تکنولوژی جدید و کارا برای مدرسه بودند.

مسئولان مدرسه به دنبال تکنولوژی بودند که از نظر هزینه به صرفه بوده و بتواند همیشه در مدرسه در حال اجرا باشد و در طول 24 ساعت و 7 روز هفته در دسترس همگان باشد و همچنین کارکنان زیادی را جهت نگهداری و مدیریت نیاز نداشته باشد. راه حل مدرسه استفاده از تکنولوژی تین کلاینت HP تحت سرور‌های همین شرکت بود.

 

تین کلاینت، یک تکنولوژی جدید در کلاس های درس

تین کلاینت یک نمونه جدید از استفاده تکنولوژی‌های روز در کلاس‌های درس می باشد. در کلاس‌های سنتی از کامپیوترهای پی سی در کلاس‌های درس استفاده می شد که همواره مشکلاتی را به همراه داشت به عنوان مثال دانش آموزان می توانستند به سیستم‌عامل دسترسی داشته باشند و نرم افزارهایی را که نیاز ندارند حذف کنند و همچنین بروز رسانی‌های دلخواه خود را انجام دهند و فایل‌های موجود در سیستم را خراب کنند. مجموعه این اقدامات باعث شد که سیستم‌های داخل کلاس خیلی زود معیوب شوند اما با تغییر‌ تکنولوژی به تین کلاینت‌ها دیگر این چنین مشکلاتی به وجود نیامد چرا که تین کلاینت‌ها فاقد‌ هر گونه هاردیسکی می باشند و نرم افزار دائمی بر روی آن‌ها نصب نیست در عوض هر وقت دانش آموز و یا معلمی به سیستم متصل شود یک صحفه دسکتاپ مجازی توسط citrix XenApp دریافت خواهد کرد و هر کس می‌تواند کارهای خود را انجام دهد بدون این که برای سیستم مشکلی پیش بیاید. یکی از مزایایی که تین کلاینت‌ها برای دانش آموزان مدرسه داشت این بود که در هرجایی اعم از کتابخانه یا حتی خانه می‌توانستند به سیستم پروفایل خود دسترسی داشته باشند تا بتوانند پروژه‌ای را در مدرسه آغاز کنند و در هرجایی دیگری که به کامپیوتر و یا تین کلاینت دسترسی دارند آن را ادامه دهند. دانش آموزان با اتصال به تین کلاینت به تمام نرم افزارها و فایل‌های پروژه ی خود با شیوه ی تین کلاینت دسترسی دارند.

استفاده از تین کلاینت‌ها موجب شد در هزینه های مدرسه کاهش چشمگیری رخ دهد و صرف ارتقاء سرور های مدرسه کنند. همچنین تین کلاینت‌ها به آسانی قابل پشتیبانی هستند چرا که دیگر نیاز به ارتقاء و نصب نرم افزارهای مورد نیاز در 1800 تین کلاینت نیست و این کار توسط سرورها انجام می شود. همچنین در بخش مصرف انرژی صرفه جویی های موثری را مشاهده کردند. هر کامپیوتر پی سی معادل 450 وات توان مصرف می کند در حالی که یک دستگاه تین کلاینت به همراه مانیتور حدود 110 وات توان مصرف دارند و این یعنی حدود 75٪ صرفه جویی در مصرف توان با استفاده از تین کلاینت.

 

یکی دیگر از مزایای تین‌کلاینت در کلاس‌های درس مدرسه هادسون یادگیری بهتر دانش آموزان است. به گفته‌ی معلمان این مدرسه با استفاده از تین‌کلاینت‌ها امکان برقرای ارتباط بین معلمان و دانش آموزان بیشتر شده و همین امر موجب یادگیری بهتر در دانش آموزان شده است. همچنین از طریق تین‌کلاینت‌ها دانش آموزان می‌توانند به فایل‌های اشتراک‌گذاری شده توسط معلم دسترسی داشته باشند تا بتوانند کارهای خود را سریعتر انجام دهند.

 

مزایای تین کلاینت‌ها

تین‌کلاینت‌ها علاوه بر بهبود ساختار مدرسه مزایای دیگری هم برای مدرسه داشتند. سخت افزارهای تین‌کلاینت بسیار ارزان‌تر از کامپیوتر‌های پی‌سی می‌باشد و همین امر باعث شد که مسئولان مدرسه از 1800 تین‌کلاینت در مدرسه استفاده کنند.

استفاده از زیروکلاینت جهت صرفه جویی چشمگیر هزینه ها در مدرسه هادسون فالز نیویورک

سخت افزارهای تین‌کلاینت مورد استفاده در مدرسه هادسون فالز

HP compaq T5530 thin clien
HP compaq T5540 thin client
HP 4320t mobile thin client
HP ProLiant bL460 Server blade

 

نرم افزارهای تین کلاینت مورد استفاده در مدرسه هادسون فالز

HP Schoolcloud
classLink LaunchPad
vmware®
citrix XenApp