0
محتویات سبد خرید
  • 169
  • 2077 مرتبه
کاهش چشمگیر هزینه های دانشگاه کویین مارگارت با استفاده از کامپیوتر کوچک

کاهش چشمگیر هزینه های دانشگاه کویین مارگارت با استفاده از کامپیوتر کوچک

22 اسفند 1397

دانشگاه کویین ماراگارت قصد احداث دانشکده‌ای جدید را داشت که از لحاظ مصرف انرژی و تهویه هوا مصرف محدودتری را داشته باشد. تجهیز ساختمان جدید با معرفی ساختار کامپیوتر کوچک برای طراحی بخش فناوری اطلاعات جهت کاهش هزینه مصرف انرژی نقش به‌سزایی را ایفا کرد.

در حال حاضر نزدیک به 1250 دستگاه کامپیوتر‌ کوچک در محوطه دانشگاه وجود دارد که حدود 600 دستگاه کامپیوتر کوچک مربوط به بخش دانشجویی و بقیه کامپیوتر کوچک‌ها مربوط به بخش کارکنان می باشد. هزینه کامپیوتر کوچک‌ها تقریبا به اندازه هزینه کامپیوترهای شخصی می باشد اما استفاده از کامپیوتر کوچک‌ها باعث کاهش هزینه های جاری دانشگاه شد. دستگاه های کامپیوتر کوچک عمر متوسط 8 ساله دارند در حالی که این عدد برای کامپیوترهای شخصی به 4 سال می رسد. همچنین استفاده از کامپیوترهای شخصی باعث مصرف توان 60 الی 100 وات به ازای هر دستگاه می باشد در حالی که این عدد به هنگام استفاده از کامپیوتر کوچک‌ها به مقدار 8 الی 15 وات رسیده است که باعث کاهش هزینه های بخش فناوری اطلاعات دانشگاه و صرفه جویی 50000 پوندی در هزینه های این بخش شد.

 

چالش استفاده از کامپیوتر کوچک 

در حال حاضر نزدیک به 1250 دستگاه کامپیوتر کوچک در محوطه دانشگاه وجود دارد که حدود 600 دستگاه کامپیوتر کوچک مربوط به بخش دانشجویی و بقیه سیستم‌های کامپیوتر کوچک مربوط به بخش کارکنان می‌باشد. هزینه سیستم‌های کامپیوتر کوچک تقریبا به‌اندازه هزینه کامپیوترهای شخصی می‌باشد اما استفاده از سیستم‌های کامپیوتر کوچک باعث کاهش هزینه‌‌های جاری دانشگاه شد. دستگاه‌های کامپیوتر کوچک عمر متوسط 8 ساله دارند در حالی که این عدد برای کامپیوترهای شخصی به 4 سال می‌رسد. همچنین استفاده از کامپیوترهای شخصی باعث مصرف توان 60 الی 100 وات به ازای هر دستگاه می‌باشد در حالی که این عدد به هنگام استفاده از کامپیوتر کوچک به مقدار 8 الی 15 وات رسیده است که باعث کاهش هزینه‌های بخش فناوری اطلاعات دانشگاه و صرفه جویی 50000 پوندی در هزینه‌های این بخش شد.

ساختمان جدید دانشگاه باید از لحاظ انرژی، زیبایی، سیستم گرمایشی و از نظر کاهش هزینه مصرف انرژی کارایی داشته باشد همچنین باید تا حد امکان ظاهری خوشایند و زیبا داشته باشد.

ایده خلاقانه استفاده از کامپیوتر کوچک

کاهش مصرف انرژی، کلیدواژه اصلی توسعه دانشگاه و استفاده از کامپیوتر کوچک بود. چرا که دانشگاه در حال حاضر از طرح‌های زیست محیطی برای سیستم گرمایش استفاده می‌کند که باعث کاهش هزینه‌های مصرف انرژی شده است. در همین راستا مسئولان بخش فناوری اطلاعات از کامپیوتر کوچک جهت کاهش هزینه‌ها استفاده کردند.

دانشگاه در جهت اثبات بهینه بودن استفاده از کامپیوتر کوچک اقدام به تعویض 30 دستگاه کامپیوتر با کامپیوتر کوچک نمود و پس از موفق بودن عملکرد استفاده از کامپیوتر کوچک، اقدام به تعویض سیستم‌های ویندوزی خود با کامپیوتر کوچک کرد. تا سال 2007 تقریبا تمام سیستم‌های دانشجویان و کارکنان به کامپیوتر کوچک تغییر پیدا کرد. پروژه دیگری که تیم طراح انجام داد استفاده از ریموت دسکتاپ در کامپیوتر کوچک به عنوان محرک بود به‌طوری که دانشجویان در هر مکانی که هستند با هر کامپیوتر و کامپیوتر کوچک‌ای که در اختیارشان هست به سیستم خود ریموت شده و به فایل‌ها و نرم افزارهای خود از طریق کامپیوتر کوچک دسترسی داشنه باشند.

 نتیجه ی استفاده از کامپیوتر کوچک در دانشگاه‌ها

واضح است که هزینه‌ی اجرایی برای پشتیبانی سرور‌ها وجود دارد و دانشگاه باید هر سه یا چهار سال اقدام به تعویض و یا ارتقاء سرورهای خود کند اما این کار هنوز هم از لحاظ انرژی به صرفه است چرا که به ازای هر کامپیوتر کوچک تنها 7 وات به انرژی مصرفی کل اضافه خواهد شد.

استفاده از کامپیوتر کوچک به خاطر تولید گرمای کمتر باعث کاهش دمای محیط دانشگاه شد که باعث ایجاد محیط کارا و از همه مهم‌تر صرفه جویی 1 میلیون پوندی در هزینه‌های غیر ضروری دانشگاه شد. در نتیجه هزینه سالانه انرژی دانشگاه تقریبا 60000 پوند برآورد شد و زمانی که با هزینه‌‌ی انرژی بسیار پایین سیستم‌های کامپیوتر کوچک ترکیب شد، دانشگاه سالانه 100000 پوند صرفه جویی مالی دارد که این مقدار برای دانشگاه قابل توجه است.

 

کاهش چشمگیر هزینه های دانشگاه کویین مارگارت با استفاده از کامپیوتر کوچک